Marea risipa de la CNADNR. Cati kilometri de autostrada s-ar fi putut construi din banii cheltuiti pe "drumuri fantoma"

×
Codul embed a fost copiat

Romania a cheltuit pana acum, pe 12 drumuri "fantoma", peste 36 de milioane de euro. Banii s-au dus pe studii de fezabilitate, contractate degeaba de Compania Nationala de Drumuri.

Asta pentru ca traseele pe care trebuia sa avem deja autostrazi de ani de zile au ramas simple desene pe hartile politicienilor. Statul vrea acum refacerea planurilor, care, culmea, ar costa si de 20 de ori mai mult decat cele initiale.

Aglomeratia de pe Centura Capitalei n-ar mai fi trebui sa existe. Si asta pentru ca in 2007 autoritatile s-au gandit sa faca in jurul unui inel, paralel cu el, o autostrada A zero. A ramas insa pe hartie. Atunci s-au cheltuit peste un milion de lei numai pentru studiul de fezabilitate. Anul acesta, el a expirat si a fost refacut cu 17 milioane de lei. De 17 ori mai mult.

Iata insa un exemplu strigator la cer: Autostrada Targu Mures - Ditrau, Targu Neamt - Ungheni a fost "sparta" in trei tronsoane. Studiile de fezabilitate facute intre 2009 si 2010 au costat 2 milioane de euro. "Desenul" a expirat insa dupa doar un an. Acum va fi refacut cu un pret de 15 ori mai mare, adica 33 de milioane de euro.

Compania Nationala de Drumuri a scos din nou la licitatie studiile de fezabilitate care au expirat pentru 6 dintre tronsoanele pe care le avea in plan, dar care niciodata nu au fost construite. De aceasta data, pretul este de 48 de milioane de euro, fara TVA.

Citește și
aglomeratie A2
CNADNR cedeaza presiunilor si amana lucrarile de modernizare a Autostrazii Soarelui pana la toamna. Reparatiile, 30-35 mil. €

Studiul de fezabilitate pentru controversata Autostrada Sibiu - Pitesti costa acum 51 de milioane de lei, de 6 ori mai scump decat cel initial.

CNADNR sustine oficial ca studiile trebuie refacute pentru ca s-ar fi schimbat legile, normele in constructii sau au aparut arii protejate pe traseu. Neoficial insa, tehnicienii spun ca politicienii si interesele lor sunt de vina, pentru ca din bani dati pana acum pe hartii si proiecte fantoma am fi construit peste 200 de kilometri de autostrada.

Articol recomandat de sport.ro
Fiul lui Anghel Iordănescu lucrează în Parlamentul României!
Fiul lui Anghel Iordănescu lucrează în Parlamentul României!
Citește și...
CNADNR a atribuit un contract de aproape 200 mil/euro. Banii sunt pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Bacau - Bors
CNADNR a atribuit un contract de aproape 200 mil/euro. Banii sunt pentru tronsonul de autostrada Suplacu de Bacau - Bors

CNADNR a atribuit la finele lunii martie unei asocieri romano - spaniole un contract de 197,5 milioane euro, cu TVA.

CNADNR cedeaza presiunilor si amana lucrarile de modernizare a Autostrazii Soarelui pana la toamna. Reparatiile, 30-35 mil. €
CNADNR cedeaza presiunilor si amana lucrarile de modernizare a Autostrazii Soarelui pana la toamna. Reparatiile, 30-35 mil. €

Lucrarile de modernizare a tronsonului Bucuresti - Fundulea al Autostrazii Soarelui vor incepe in septembrie, dupa incheierea sezonului estival, a declarat joi directorul general al CNADNR, Narcis Neaga. 

Cati kilometri de autostrada ne promit autoritatile in acest an. Declaratia de ultima ora a sefului CNADNR
Cati kilometri de autostrada ne promit autoritatile in acest an. Declaratia de ultima ora a sefului CNADNR

Reteaua de autostrazi din Romania numara 700 de kilometri in prezen.

Recomandări
Autostrăzile Moldovei și Unirii rămân fără bani din PNRR. Statul trebuie să găsească fonduri pentru a termina unele loturi
Autostrăzile Moldovei și Unirii rămân fără bani din PNRR. Statul trebuie să găsească fonduri pentru a termina unele loturi

Din cauza unor proceduri greșite la achizițiile publice, bucăți din Autostrada Moldovei și Autostrada Unirii, menite să lege Moldova de restul țării, au rămas fără finanțare din PNRR.

România ar putea primi 60 de miliarde de euro din viitorul buget al UE. Comisia propune alocări record în perioada 2028–2034
România ar putea primi 60 de miliarde de euro din viitorul buget al UE. Comisia propune alocări record în perioada 2028–2034

Comisia Europeană a prezentat propunerea de buget pentru următorii șapte ani, începând din 2028. Vorbim despre o creștere istorică: până la două mii de miliarde de euro, cu peste 800 de miliarde mai mult față de actualul cadru financiar.

VOYO va difuza exclusiv meciul Shkendija vs. FCSB, din turul al doilea preliminar al UEFA Champions League
VOYO va difuza exclusiv meciul Shkendija vs. FCSB, din turul al doilea preliminar al UEFA Champions League

Fanii fotbalului au din nou motive de emoție și entuziasm. FCSB va disputa marți, 22 iulie, de la ora 21:00, prima manșă din turul al doilea preliminar al UEFA Champions League, împotriva formației Shkendija din Macedonia de Nord.