Marea risipa de la CNADNR. Cati kilometri de autostrada s-ar fi putut construi din banii cheltuiti pe "drumuri fantoma"
Romania a cheltuit pana acum, pe 12 drumuri "fantoma", peste 36 de milioane de euro. Banii s-au dus pe studii de fezabilitate, contractate degeaba de Compania Nationala de Drumuri.
Asta pentru ca traseele pe care trebuia sa avem deja autostrazi de ani de zile au ramas simple desene pe hartile politicienilor. Statul vrea acum refacerea planurilor, care, culmea, ar costa si de 20 de ori mai mult decat cele initiale.
Aglomeratia de pe Centura Capitalei n-ar mai fi trebui sa existe. Si asta pentru ca in 2007 autoritatile s-au gandit sa faca in jurul unui inel, paralel cu el, o autostrada A zero. A ramas insa pe hartie. Atunci s-au cheltuit peste un milion de lei numai pentru studiul de fezabilitate. Anul acesta, el a expirat si a fost refacut cu 17 milioane de lei. De 17 ori mai mult.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Iata insa un exemplu strigator la cer: Autostrada Targu Mures - Ditrau, Targu Neamt - Ungheni a fost "sparta" in trei tronsoane. Studiile de fezabilitate facute intre 2009 si 2010 au costat 2 milioane de euro. "Desenul" a expirat insa dupa doar un an. Acum va fi refacut cu un pret de 15 ori mai mare, adica 33 de milioane de euro.
Compania Nationala de Drumuri a scos din nou la licitatie studiile de fezabilitate care au expirat pentru 6 dintre tronsoanele pe care le avea in plan, dar care niciodata nu au fost construite. De aceasta data, pretul este de 48 de milioane de euro, fara TVA.
Studiul de fezabilitate pentru controversata Autostrada Sibiu - Pitesti costa acum 51 de milioane de lei, de 6 ori mai scump decat cel initial.
CNADNR sustine oficial ca studiile trebuie refacute pentru ca s-ar fi schimbat legile, normele in constructii sau au aparut arii protejate pe traseu. Neoficial insa, tehnicienii spun ca politicienii si interesele lor sunt de vina, pentru ca din bani dati pana acum pe hartii si proiecte fantoma am fi construit peste 200 de kilometri de autostrada.