Lucrarile la linia de metrou Gara de Nord – Otopeni incep in vara lui 2017. Ce traseu si ce statii va avea Magistrala 6
Lucrarile la Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Otopeni sunt estimate sa inceapa in a doua jumatate a lui 2017
Guvernul a adoptat joi indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou Gara Nord - Otopeni printr-o hotarare de Guvern, promovata de Metrorex si Ministerul Transporturilor, a anuntat ministrul de resort Sorin Buse.
"Magistrala 6 realizeaza extinderea retelei actuale de metrou din statia 1 Mai pana la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, pe o lungime de 14,2 km, cu o capacitate de transport de 50.000 de calatori pe ora. Aceasta noua magistrala asigura legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Termenul estimat de incepere a lucrarilor efective este in a doua jumatate a anului 2017 (...) iar durata de executie este de 48 de luni. Valoarea totala a investitiei este 5,9 miliarde de RON TVA inclus", a afirmat Buse, intr-un briefing de presa la Palatul Victoria.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Finantarea se va realiza din acordul de imprumut incheiat intre Guvern si Agentia Japoneza pentru Cooperare Internationala (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 si de la bugetul de stat. Traseul va avea 12 statii iar magistrala va permite legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor. De asemenea, potrivit ministrului, va putea fi asigurat accesul direct al calatorilor in intreaga retea de metrou prin statia existenta Basarab 1-2.
Traseul va avea 12 statii, iar amplasarea acestora va fi urmatoarea:
Statia Pajura - in lungul caii ferate, in ampriza strazii Baiculesti.
Statia Expozitiei - in cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expozitiei, Bulevardul Poligrafiei si strada Parcului, in proximitatea complexului expozitional Romexpo.
Statia Piata Montreal - de-a lungul Bulevardului Marasti, intre cele doua pasaje subterane auto dinspre Drumul National Bucuresti-Ploiesti catre Bulevardul Marasti, respectiv Soseaua Kiseleff, in proximitatea Parcului Herastrau si a cladirii Presei Libere.
Statia Gara Baneasa - adiacent Drumului National Bucuresti – Ploiesti, pe espalanada din fata Garii CFR Baneasa.
Statia Aeroportul Baneasa - adiacent Drumului National Bucuresti – Ploiesti, in proximitatea aeroportului Baneasa.
Statia Tokyo - de-a lungul Drumului National Bucuresti – Ploiesti, in proximitatea Complexului Comercial Baneasa.
Statia Washington - adiacent Drumului National Bucuresti – Ploiesti, in zona intersectiei acestuia cu strazile Jandarmeriei si Bulevardul Liviu Librescu, in zona Institutului de Meteorologie, in zona de Est a podului rutier.
Statia Paris - de-a lungul Drumului National Bucuresti – Ploiesti, in nordul strazii Aleea Padina, in proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles si a Tiriac Auto Service.
Statia Bruxelles - de-a lungul Drumului National Bucuresti-Ploiesti, la Nord de linia de centura a Capitalei, in dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a caii ferate de centura inspre orasul Otopeni.
Statia Otopeni - in orasul Otopeni, de-a lungul strazii Calea Bucurestilor la intersectie cu strada 23 August.
Statia Ion I. C. Bratianu - in lungul strazii Calea Bucurestilor, intre strazile Zborului si Nicolae Grigorescu.
Statia Aeroportul Otopeni - sub parcarea aferenta Aeroportului International Henri Coanda-Otopeni.
Aceasta magistrala va permite legarea directa intre Gara de Nord si Aeroport Otopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor.
Sursa foto: Adevarul