Locul în care se construiește cel mai mare tunel feroviar din România. Trenurile vor circula cu 160 km/h

×
Codul embed a fost copiat

Au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov - Sighișoara.

Momentul în care mașinăria gigantică, numită cârtiță, a mușcat pentru prima dată din munte a fost marcat de o ceremonie.
Dacă totul va merge bine, peste trei ani, trenurile vor străbate locul cu o viteză de 160 km/h. Deocamdată, la cea cu care merg acum, pot fi depășite de un biciclist în formă.

Eleni și Varvara, așa au fost botezate cele două utilaje gigantice care vor fora galeriile gemene ale tunelului Ormeniș din județul Brașov.

Eleni și-a început munca după ce doi preoți au binecuvântat lucrarea, iar pe buton au apăsat - într-un efort simbolic - constructori și politicieni.

Așa numita cârtiță, cu un diametru de 8,6 metri, care a costat aproape 18 milioane de euro, va înainta cu 15 metri pe zi. Vorbim despre cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul pe care îl sapă Eleni va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Galeria paralelă o să fie forată de Varvara, care intră în funcțiune peste o lună.

Citește și
Coliba
Căsuța misterioasă fotografiată într-un tunel feroviar. De ce pasagerii nu o pot vedea

Utilajul sapă, evacuează pământul și în locul masei dizlocate montează, în același timp, segmentele de inel. Simultan, pompează cimentul care fixeaza plăcile de beton.

Sotiris Koropoulis, director de proiect AKTOR SA: "Înăuntru sunt câteva pistoane uriașe care împing segmentele din față și, împingandu-le, simultan, macină piatra ca să fie excavată mai ușor".

Când vor fi date în folosință tunelurile

Pe șantier mai sunt așteptate două cârtițe, care vor fora cel de-al doilea tunel, cel de la Homorod, cu o lungime de 5,1 kilometri.

Ionuț Săvoiu, sectetar de stat în Ministerul Transporturilor:
"Undeva, în 2026, ar trebui să fie date în folosință, dacă lucrurile decurg normal și nu apar alte probleme".

Nu toți sunt așa încrezători, mai ales că lucrările ar fi trebuit sa fie gata anul acesta.

Octavian Movilianu, vicepreședinte PRO Infrastructura:
"În cel mai optimist caz, aici putem fi gata în vreo 3-4 ani. Avem și alte blocaje în alte puncte pe șantier".

Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere.

Monica Mihăileanu, director general adjunct CFR SA: "Avem 25% stadiu fizic actual pe tot proiectul".

La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov - Sighișoara într-o oră. Acum, garniturile circulă cu 40 km/h, iar deplasarea durează mai bine de trei ore.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
Tunel abandonat sub Constanța, cheia deblocării portului asaltat de cerealele ucrainene. A fost realizat de Anghel Saligny
Tunel abandonat sub Constanța, cheia deblocării portului asaltat de cerealele ucrainene. A fost realizat de Anghel Saligny

În timp ce guvernanții tot promit drumuri care în final rămân doar la nivelul de plan, în Constanța ar putea fi redeschis un tunel feroviar construit acum mai bine de 100 de ani de Anghel Saligny.

Căsuța misterioasă fotografiată într-un tunel feroviar. De ce pasagerii nu o pot vedea
Căsuța misterioasă fotografiată într-un tunel feroviar. De ce pasagerii nu o pot vedea

O casă de mici dimensiuni, veche de 100 de ani, se află într-un tunel feroviar aflat sub orașul englez Liverpool. Construcția bizară, care poate fi accesată doar când circulația trenurilor este oprită, a fost fotografiată de Liverpool Echo.

Proiect gigant în Europa. Cel mai lung tunel submarin din lume va lega două capitale UE
Proiect gigant în Europa. Cel mai lung tunel submarin din lume va lega două capitale UE

Un tunel feroviar submarin între Helsinki (Finlanda) şi Tallinn (Estonia) a primit o finanţare provizorie de 15 miliarde euro.

Proiect gigant de infrastructură. Cel mai lung tunel feroviar submarin din lume, construit în Europa
Proiect gigant de infrastructură. Cel mai lung tunel feroviar submarin din lume, construit în Europa

Tunelul propus, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durata călătoriei între Helsinki şi Tallinn la aproximativ 30 de minute, faţă de cel puţin 90 de minute în prezent cu cel mai rapid ferry boat.

Patru barbati explorau un tunel feroviar, cand au avut parte de socul vietii lor. Ce au patit cand au ajuns la final. VIDEO
Patru barbati explorau un tunel feroviar, cand au avut parte de socul vietii lor. Ce au patit cand au ajuns la final. VIDEO

Patru barbati au avut parte de socul vietii lor, dupa ce au fost filmati in timp explorau un tunel feroviar situat in San Fernando Valley, California.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.