Locul în care se construiește cel mai mare tunel feroviar din România. Trenurile vor circula cu 160 km/h
Au început săpăturile pentru cel mai mare tunel feroviar din România, aflat pe ruta Brașov - Sighișoara.
Momentul în care mașinăria gigantică, numită cârtiță, a mușcat pentru prima dată din munte a fost marcat de o ceremonie.
Dacă totul va merge bine, peste trei ani, trenurile vor străbate locul cu o viteză de 160 km/h. Deocamdată, la cea cu care merg acum, pot fi depășite de un biciclist în formă.
Eleni și Varvara, așa au fost botezate cele două utilaje gigantice care vor fora galeriile gemene ale tunelului Ormeniș din județul Brașov.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Eleni și-a început munca după ce doi preoți au binecuvântat lucrarea, iar pe buton au apăsat - într-un efort simbolic - constructori și politicieni.
Așa numita cârtiță, cu un diametru de 8,6 metri, care a costat aproape 18 milioane de euro, va înainta cu 15 metri pe zi. Vorbim despre cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul pe care îl sapă Eleni va avea la final 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară. Galeria paralelă o să fie forată de Varvara, care intră în funcțiune peste o lună.
Utilajul sapă, evacuează pământul și în locul masei dizlocate montează, în același timp, segmentele de inel. Simultan, pompează cimentul care fixeaza plăcile de beton.
Sotiris Koropoulis, director de proiect AKTOR SA: "Înăuntru sunt câteva pistoane uriașe care împing segmentele din față și, împingandu-le, simultan, macină piatra ca să fie excavată mai ușor".
Când vor fi date în folosință tunelurile
Pe șantier mai sunt așteptate două cârtițe, care vor fora cel de-al doilea tunel, cel de la Homorod, cu o lungime de 5,1 kilometri.
Ionuț Săvoiu, sectetar de stat în Ministerul Transporturilor:
"Undeva, în 2026, ar trebui să fie date în folosință, dacă lucrurile decurg normal și nu apar alte probleme".
Nu toți sunt așa încrezători, mai ales că lucrările ar fi trebuit sa fie gata anul acesta.
Octavian Movilianu, vicepreședinte PRO Infrastructura:
"În cel mai optimist caz, aici putem fi gata în vreo 3-4 ani. Avem și alte blocaje în alte puncte pe șantier".
Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara costă peste un miliard de euro. Lucrările au început în 2020, după trei ani de licitații și sunt în mare întârziere.
Monica Mihăileanu, director general adjunct CFR SA: "Avem 25% stadiu fizic actual pe tot proiectul".
La finalizarea proiectului, trenul va parcurge distanța Brașov - Sighișoara într-o oră. Acum, garniturile circulă cu 40 km/h, iar deplasarea durează mai bine de trei ore.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, trenuri, brasov, sighisoara, tunel,
Dată publicare:
05-03-2024 20:02