Lipsa indicatoarelor și marcajelor rutiere contribuie masiv la producerea accidentelor pe șoselele din România

×
Codul embed a fost copiat

Numărul accidentelor rutiere nu va scădea niciodată dacă autoritățile nu se vor îngriji de indicatoare și marcaje, atrag atenția experții. Lipsesc mii de semne în toată țara, iar asta contribuie la avalanșa de nenorociri de pe șosele.

În București, autoritățile locale au recunoscut în fața echipei de la Inspectorul Pro că nu au mai refăcut nici un marcaj de cinci ani și că bugetul alocat în prezent abia acoperă necesarul unui sector.

Peste 1.100 de kilometri de drum din România au marcaje deteriorate. Iar 5.500 de indicatoare lipsesc cu desăvârșire. Așa se face că țară noastră ocupă primul loc în Europa la capitolul accidente rutiere. Numai de la începutul anului, 3.000 de oameni au rămas mutilați pe șosele, în timp ce 1.000 și-au pierdut viața.

În București, mai mult de jumătate din trecerile de pietoni sunt neconforme. Marcajele sunt șterse, iar indicatoarele ascunse după copaci.

În urmă cu zece ani, Vasilica Badea a fost la un pas de moarte într-o noapte, după ce a fost lovită chiar pe această trecere. Și atunci marcajul era șters pe jumătate. Asociația Victimelor în Accidentele de Circulație susține că polițistul a trecut în procesul-verbal că starea marcajului era bună. Victima se judecă și acum că să recupereze daune.

Citește și
accident
Polițistul care a lovit două femei cu mașina în Parcul IOR din Capitală, vizat de o anchetă internă a Primăriei Sectorului 3
Lovitură pentru Serghei Șoigu. În Rusia e scandal uriaș, a fost arestată o a treia persoană anchetată în dosarul viceministrului rus al Apărării

„Ce ni s-a întâmplat nouă, se poate întâmpla oricui. Ne-au luat în plin și pe mine și pe soțul meu. Ce să va zic, a fost cumplit! Înca retriesc momentele acelea!”, spune victima.

Același loc, aceeași problema. La un deceniu distanță! Am venit pe timp de noapte să măsurăm reflexia marcajului cu un aparat special, dintr-un laborator acreditat. Am vrut să vedem dacă șoferul vede trecerea de pietoni în lumina farului.

„Marcajul nostru rutier are retroreflexie 7. Adică are aceeași retroreflexie că și asfaltul. 6,40 în momentul acesta, noi nu avem trecere de pietoni!”, spune Valentin Ciobanu, expert în ciruclație rutieră.

„E crimă să ai curaj să treci pe acea trecere de pietoni!”, transmite și Nicu Marin, specialist labortator de testare de marcaje.

Administratorii drumurilor au obligația să traseze marcajele și să plaseze indicatoare, iar poliția rutieră trebuie să-i amendeze dacă nu fac asta. În Capitală, Administrația Străzilor este direct responsabilă pentru arterele principale iar primăriile de sector pentru străzile secundare. 

Tot poliția rutieră este obligată să semnaleze și zonele cu probleme. În cazul Mărășești, Brigada Rutieră a informat Administrația Străzilor foarte târziu. Exact în ziua în care echipa de la Inspectorul Pro a filmat și a cerut explicații despre starea tuturor marcajelor din București. Din document reiese că poliția nici în ceasul al 12-lea nu a pomenit nimic despre de copacul care acoperă indicatorul.

Reporter: Sunteți de acord cu mine că de multe ori nici polițiaa nu sesizează?

Claudiu Costea, purtător de cuvânt Brigada Rutieră: Nu aș vrea să fiu subieciv dar va contrazic. Nu, nu!

În acest an, Brigada Rutieră a întocmit doar 160 de informări către administratorii drumurilor, în condițiile în care numai sectorul 2 are peste 700 de treceri de pietoni neconforme.

Iar șeful Administrației Străzilor recunoaște senin că nu a mai refăcut niciun marcaj de 5 ani. Motivul: procedura de achizție a fost permanent contestată. Abia acum se lansează noua licitație.

„Va fi pe 6 loturi, deci fiecare sector va avea un lot și atunci mai mulți operatori vor putea interveni în același timp ca să ajungem cumva cu situația la zi. Luna aceasta pot să va spun că am trasat undeva la 50 de locații”, declară Marian Bargau, șeful Administrației Străzilor.

Din cele 20 de milioane de lei pe care Administrația Străzilor le are pentru acest an nu se pot trasa însă mai mult de 1.000 de treceri, adică necesarul mediu al unui sector.

Asta în condițiile în care tot Bucureștiul trebuie refăcut. Fapt recunoscut și de ministrul de Interne.

„Am măsurat vizibilitatea pe timp de noapte, reflexia arată 7 și am pus o și pe asfalt și era tot 7. E că și cum trecere asta n-ar exista. Dumneavoastră ați filmat în localitate, unde există totuși un sistem de iluminat public, imaginați-vă ce se întâmplă în lipsa unui sistem de iluminat public. Situația este foarte gravă! Tare mă tem că lipsa marcajelor este în lista de priorități a administratorilor mai la coadă clasamentului”, susține Lucian Bode, ministrul de Interne.

Și ar mai fi ceva! România folosește încă vopsea convențională pentru marcaje, în timp ce toate țările europene cu puține accidente de circulație folosesc marcajele cu bile mari din sticlă și indicatoare cu contur luminos. În Suedia, Norvegia, Anglia sau Germania, de pildă, o trecere de pietoni este vizibilă chiar și după 2 ani și nu că la noi doar câteva luni.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
NEWS ALERT Apare un nou stadion de 5 stele în România! Guvernul aprobă azi toate actele
Citește și...
Un mistreț a provocat un accident în Vaslui. Una din mașini a ars ca o torță
Un mistreț a provocat un accident în Vaslui. Una din mașini a ars ca o torță

Un mistreț din Vaslui a provocat un accident de circulație din care cei doi șoferi au scăpat, ca prin minune, fără nicio zgârietură. Una din mașini a ars în totalitate.

Polițistul care a lovit două femei cu mașina în Parcul IOR din Capitală, vizat de o anchetă internă a Primăriei Sectorului 3
Polițistul care a lovit două femei cu mașina în Parcul IOR din Capitală, vizat de o anchetă internă a Primăriei Sectorului 3

Angajatul Poliției Locale care a lovit luni seară două femei cu un vehicul electric în Parcul IOR din Capitală este vizat de o anchetă internă a Primăriei Sectorului 3.

Recomandări
Români plecați la muncă în UK, transformați în sclavi. O familie de infractori le lua actele și făcea avere de pe urma lor
Români plecați la muncă în UK, transformați în sclavi. O familie de infractori le lua actele și făcea avere de pe urma lor

Traficanţi români de persoane, condamnaţi în Marea Britanie. Sub paravanul unei afaceri de „leasing de personal”, aduceau muncitori din România şi îi exploatau.

Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990
Petre Roman, în fața procurorilor. Este informat oficial despre punerea sub acuzare în dosarul mineriadei din 1990

Petre Roman a ajuns joi la sediul Parchetului General, ca să ia la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare în dosarul Mineriadei din iunie 1990. Roman a fost premierul României între 1989-1991.

Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale
Banca Transilvania, OTP Bank și Exim Banca Românească, procese câștigate cu ANPC. Nu plătesc amenzi și nu oferă rate egale

Alte trei bănci au câștigat procesele cu Autoritatea Națională a Consumatorilor, care le obligase să emită scandețare cu rate egale la credite pentru toși clienții. La acest moment sunt cinci instituții bancare care au avut căștig de cauză.