La 8 luni de la cazul Caracal, apelurile la 112 pot fi localizate precis doar în zona Capitalei
Aproape jumătate dintre apeulurile la 112 sunt fie alarme false, fie reclamații fără justificare, susțin oficialii, după datele strânse în cursul anului trecut.
Marți, acest serviciu de urgență împlinește 16 ani de activitate, iar după dramaticul caz de la Caracal, poliția a anunțat că înăsprește amenzile. Sancțiunile pentru o glumă proastă făcută la 112 pot ajunge până la 5.000 de lei.
Operatoare 112: „112, ce urgență aveți?"
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Așa încep toate conversațiile, odată ce operatorul 112 preia apelul. Urmează o întreagă procedură prin care angajatul STS trebuie să-și dea seama dacă are de-a face cu o urgență reală, cu o farsă sau cu o problemă ce poate fi rezolvată, de exemplu, și cu ajutorul medicului de familie.
Dintre miile de apeluri preluate zilnic, aproape jumătate sunt total nejustificate sau chiar alarme false, motiv pentru care și amenzile au crescut, la scurt timp după cazul Caracal.
În 2019, operatorii STS din toată țara au preluat peste 11 milioane de apeluri, cu aproape un milion și jumătate mai puține decât în anul precedent. Dintre toate acestea, 48 la sută, au fost apeluri non-urgente, adică solicitări de informații, apeluri false sau apeluri efectuate din greșeală.
Cei care sună abuziv, adică în mod repetat, la 112 pot primi, așadar, o amendă cuprinsă între 500 și 1000 de lei. Cu o sancțiune mai mare sunt pedepsiți cei care fac farse. În cazul acesta, amenda maximă a crescut de la 1000 de lei la 5000 de lei.
Anul trecut, cele mai multe apeluri s-au primit într-o zi de luni. Și atunci, aproape jumătate au fost apeluri false.
În 2019, cele mai multe apeluri la 112 au fost efectuate în data de 12 august. De altfel, oamenii sună la 112 cel mai mult în jurul orei 19 și cel mai puțin în jurul orei patru dimineața.
Autoritățile au introdus, la sfârșitul lunii trecute, în București și Ilfov, tehnologia AML care poate localiza apelantul cu o precizie mai mare, chiar de câțiva metri.
Florin Feticu, șeful Direcţiei 112: „Este o tehnologie disponibilă numai pentru telefoanele de tip smartphone și pentru cele care au sistem de operare Android sau IOS. Deja vorbim aici de oareșce limitări în sensul că celelalte tipuri de telefoane în acest moment nu vor putea furniza astfel de informații de localizare."
Începând de luna aceasta, programul pilot de localizare AML ar putea fi testat și la nivel național.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!