Înșelăciuni cu mobilă la comandă. 140 de plângeri au fost făcute în țară, iar prejudiciul se ridică la 4 milioane de lei
O firmă cu sediul social la Iași, care vindea mobilă pe comandă, a pus la cale o înșelăciune la scară națională. Potrivit autorităților, cel puțin 140 de clienți au fost păcăliți.
Oamenii au dat și câteva mii de euro avans, dar nu au primit niciodată produsele. Prejudiciul estimat este de patru milioane de lei. Schema a fost gândită de un bărbat și o femeie. El este deja arestat, la Chișinău, unde a încercat aceeași escrocherie.
Inspectorul Pro a atras atenția încă de anul trecut asupra acestor practici. Puteți urmări investigația AICI.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Mobila, compusă din mai multe corpuri, costa, în total, 25 de mii de lei. Clientul a dat peste 19.000 de lei avans. Potrivit contractului încheiat, comanda urma să fie livrată în 45 de zile. Lucru care nu s-a întâmplat.
Andrei Robert Ilie, client: „I-am cunoscut pe rețelele sociale, aveau foarte multe review-uri și foarte bune. Ofereau niște discounturi în momentul în care semnai cu ei”.
Simina Rădoi, client: „Ni s-a arătat o mobilă superbă, au fost încasați banii. Am achitat integral, timpul a trecut, dar mobila promisă era o iluzie”.
În aceeași situație sunt, potrivit anchetatorilor, cel puțin 140 de cumpărători din țară. Atrași cu reduceri considerabile, oamenii au semnat contracte care, în realitate, nu au fost niciodată onorate. Și au pierdut, conform autoritatilor, de la câteva mii de lei până la cateva sute de mii de lei. Cum sediul social al firmei este în Iași, toate plângerile au fost depuse la Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor de aici.
Silvia Buta, client: „Ni s-a zis să dăm avans 70 la sută din sumă, să beneficiem de reducere de 10 la sută. Am semnat în august, în septembrie am dat avansul și din decembrie am fost tot amânați. Am încercat să luăm legătură cu ei, dar nu ne-a mai răspuns nimeni la telefon, la mail”.
Florin Onofrei, comisar șef OPC: „Ne-am confruntat cu un număr foarte mare de reclamații din toată țara. Avem Brașov, Târgu Mureș, Constanța, București, Dolj. Au plătit mobila integral și nu au primit nici mobila, nici banii înapoi. Am fost mirat că au fost plătite integral sumele, 17-20 de mii de euro”.
Surse din anchetă spun că societatea, care aparține unui cetățean din Republica Moldova, a apărut în România în ianuarie 2020, apoi și-a deschis magazine în mai multe orașe din țară. După ce încasau avansul de la clienți, firmele care vindeau mobilă se închideau, iar același administrator deschidea altele și proceda la fel. În dosar sunt vizate până acum două persoane, proprietarul și administratorul acestor companii.
Bogdan Blaj, avocat: „Reprezentăm peste o sută de clienți la nivel național, am formulat o plângere colectivă în numele acestora pe care am depus-o la DIICOT București. Situația are amploare foarte mare”.
Prejudiciul în acest caz ar fi de aproape 4 milioane de lei. Administratorul firmei nu a putut fi contactat pentru a-și exprima un punct de vedere.