Gigantul eBay va intra în România printr-un parteneriat cu Poșta Română. IMM-urile vor putea să-și vândă marfa în 190 de țări
Una dintre cele mai mari companii de comerț online din lume, „eBay”, va intra în România printr-un parteneriat cu Poșta Română.
Firmele mici și mijlocii de la noi vor putea să-și vândă marfa online în peste 190 de țări din lume, iar transportul coletelor va fi făcut și garantat în totalitate de Poșta Română.
Parteneriatul dintre gigantul american eBay și Poșta Română își propune să-i ajute pe antreprenorii de la noi să vândă marfă peste tot în lume, într-un timp mai scurt și la un preț decent. Chiar dacă instituția este cunoscută pentru întârzierile înregistrate uneori la livrări, acum se angajează să onoreze comenzile la timp.
Valentin Ștefan, directorul Poștei Române: ”Tarifele încep de la 21 de lei. Noi ne asumăm un timp de livrare între 3 zile și 10 zile, garantăm acești timpi, dar vă spun că nu există companie care să nu aibă mici probleme când vine vorba de livrare”.
Sebastian Burduja, Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării: ”O să ajute IMM-urile Românești să se listeze în alte țări din lume, eBay este un gigant în întreaga lume și are acces la miliarde de oameni și pe de altă parte ne ajută și pe noi cu deficitul comercial. Poșta română nu este o companie perfectă, ea acum se modernizează”.
Pentru ca marfa firmelor de la noi să ajungă peste hotare este nevoie ca antreprenorii să se încrie pe o platformă pusă la dispoziție de eBay și Poșta Română. După ce vor fi acceptați în program, antreprenorii vor putea publica anunțurile pe site. Apoi, produsele vor fi văzute de toți utilizatorii ebay - aproape 133 de milioane de persoane din peste 190 de țări. Marfa va ajunge în depozitele Poștei Române, care va începe livrarea către destinatar”.
Adrian Zlote, antreprenor: ”Am încercat până acum să vindem prin Poșta Română, dar informația era destul de săracă. Nu știu cum o să funcționeaze, urmează să aflăm când se dă drumul”.
Reprezentanții Poștei Române nu au oferit până acum detalii despre costurile pe care firmele mici și mijlocii ar trebui să le suporte. Însă dau asigurări tarifele vor fi accesibile și chiar reduse pentru volume mari”.
Iustin Iacob, administrator: „Trebuie văzut ce costuri implică treaba asta și cum ne poate ajuta Poșta. Cea mai mare problemă a noastră de acum este cea legată de curierat. Durează foarte mult.”
Programul ar urma să înceapă în luna iunie. Cât despre comerțul online, în ultimii în ani România a avut creșteri an de an. Între 2018 și 2022, statisticile arată o creștere de peste 80% a acestui segment, ajungând în prezent la o cifră de afaceri de peste 6,3 miliarde de euro.