Firmele din România au pierderi uriaşe din cauza Covid-19. S-a ajuns la o criză de şoferi
Apar efecte nedorite pe toate planurile.
Au fost amânate evenimente publice, excursii sau călătorii în interes de serviciu și nu este de mirare că afaceri din mai multe sectoare au de suferit. Transporturile și industria hotelieră înregistrează deja pierderi, la fel și companiile care au contracte cu firme italiene, ori asiatice.
Peste 1.500 de membri PSD din toată țara ar fi trebuit să participe în acest sfârșit de săptămână la Congresul partidului. Evenimentul de la București a fost, însă, anulat.
Florin Manole: „Această situație generată de coronavirus a dat peste cap programul. Toți primarii și președinții de consilii județene, mulți dintre ei urmând să participe la congres, sunt în comitetele pentru situații de urgență în toate județele țării și e mult mai important să stea la post. Congresul se poate organiza și peste o săptămână și peste două și peste o lună.”
La rândul lor, și mulți români care voiau să călătorească peste hotare ori străini care intenționau să ne viziteze țara, și-au anulat sau măcar amânat călătoriile. Hotelierii simt deja efectele.
Călin Ile, director hotel: „Am observat că în ultima săptămână a scăzut serios numărul de rezervări și în ultimele zile ale lunii februarie, inclusiv azi, sunt pe minus. Și februarie va fi o lună care se va încheia cu 12-15 % mai puțin decât februarie anul trecut în București.”
În mai multe domenii angajații refuză să meargă la serviciu, dacă există riscul să intre în contact persoane infectate. Este și cazul unor șoferi care fac curse către Italia.
Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport: „Dacă discutăm de marfă, sunt câteva cazuri izolate de șoferi care nu au mai dorit să efectueaze curse către Italia, în mod special. Sunt șase șoferi în carantină, care s-au întors în Italia. Sunt curse anulate și în interiorul țării și în afara țării, în ceea ce privește transportul de pasageri și asta înseamnă o pierdere la nivel financiar pentru companiile de transport.”
Suferă și afacerile italienilor care au fabrici de încălțăminte în vestul țării. Își aduc materia prima din peninsulă, iar afacerile lor se bazează pe transporturi frecvente.
Antonio Sargenti, manager fabrică de pantofi: „Vedeți că marfa nu este oprită și poate circula. Problema sunt șoferii. Intră în țară, trebuie să stea 14 zile izolat și după aceea poate pleca înapoi. Vă dați seama, cu criza de șoferi care este în momentul ăsta, se va crea problema.”
Calculele firmelor românești care au contracte cu parteneri din Asia au fost date peste cap. De exemplu, 15.000 de vite din Asia trebuiau să fie inseminate artificial cu material seminal provenit de la tauri de rasă Bălțată Românească. Nu se va mai întâmpla asta.
Valer Sician, director Semtest-BVN: „Situația a fost cât se poate de grea, pentru că în momentul în care noi trebuia să întocmim contractul și să facem exportul, partenerii din China nu au putut nici cel puțin să iasă din casă, să pregătească aceste documente. Noi avem o comandă fermă de material seminal, comandă pe care trebuie să o livrăm până în mijlocul lunii februarie, iar datorită situației create nu am găsit posibilități să ajungem în China cu materialul seminal în această perioadă.”
O doză de material seminal costă până la 20 de euro. Din cauza restricțiilor impuse în urma epidemiei cu coronavirus, ferma din Mureș pierde sute de mii de euro.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!