Elevii care la 11 ani dau un examen crucial. Concurență mare și note care nu scad sub 9


Ultimul update: Miercuri 12 Iunie 2019 20:39
Data publicarii: Miercuri 12 Iunie 2019 19:39
Categorie: Stiri Educatie

Emoţii mari pentru cei mai silitori elevi din ţară: cei care vor să meargă, încă din clasa a cincea, la un colegiu de renume se pregătesc de concursul de admitere.

Deşi au doar 11 ani, copiii sunt puşi în faţa unui examen dificil, pentru care, mulţi dintre ei, au făcut meditaţii cel puţin un an. Înfiinţarea unor clase de gimnaziu de performanţă este însă un subiect îndelung dezbătut, asupra căruia adulţii nu s-au pus de acord.

Colegiul "Andrei Şaguna" este în topul liceelor din Braşov. Admiterea în singura clasă de a cincea de aici constă într-o probă scrisă la română şi matematică. Concurența este mare, în medie - trei candidaţi pe loc - astfel că notele coboară rar sub 9.

Lidia Lupu, părine: ”Am făcut un pic de pregătire şi la matematică şi la limba romană şi speram să fie ok. Mergem la o şcoală unde sunt copiii foarte deştepţi... dacă ţinem pasul şi sper să ţinem pasul, este extraordinar, dacă nu ţinem pasul ne vom transfera ce să zic."

Elevilor admişi aici li se promit cele mai bune condiţii de studiu. În colegiu predau unii dintre cei mai buni profesori din oraş, exista laboratoare moderne iar şcoala este curată şi bine păzită. În plus, mediul de studiu este competitiv.

Cezar Boghici, director Colegiul Andrei Șaguna Brașov: "Noi avem doar elevi care îşi doresc să înveţe şi prin voinţa lor şi a părinţilor intra în aceste clase. Îşi fixează automat aceasta ţintă, de a deveni liceenii noştri şi de a avea peste 9, nu peste 8. Nu este o impunere a şcolii."

Un ordin al ministrului Educaţiei Naţionale, emis în decembrie 2016, defineşte ca segregare înfiinţarea unor clase în funcţie de performanţă scoalara a elevilor. Existenţa claselor de elită este pusă, astfel, în discuţie.

”ORDIN CADRU 6134/2016 PRIVIND INTERZICEREA SEGREGĂRII ŞCOLARE
(1) Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor prin constituirea de grupe / clase în funcție de performanțele școlare ale antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu un anumit nivel al performanțelor școlare, la constituirea unei grupe sau clase, este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu același nivel al performanțelor școlare din alte grupe / clase, de același nivel)”.

Marian Staș, consultant în Educație: "Problema este a unui sistem tembel, comunist, sindicalist, care el în sine nu e capabil să ofere şanse egale pentru toţi copiii. Dar doar pentru faptul că tu sistem, şi tu ministru, şi tu inspector sunteţi impotenţi nu înseamnă să îi omorâm pe aceia care sunt capabili de performate deosebite."

Carmen Crețu, profesor Facultatea de Psihologie și Științele Educației Iași: "Există posibilitatea să se patineze către segregare în străinătate aceste clase speciale sunt gândite foarte flexibil. De exemplu, la liceul elevii care au aptitudini înalte pentru un grup de discipline, o arie curiculara formează o clasă specială doar pentru acea arie iar la celelalte materii merg cu ceilalţi."

Totuşi, specialiştii sunt de părere că accesul în aceste clase nu ar trebui să se facă nu doar prin testarea cunoştinţelor la romană şi matematică, ci printr-o evaluare mai complexă.

Gabriel Bibire, psiholog: "Trebuie testaţi înainte să vedem dacă pot sau nu pot, dacă e o chestie naturală sau este artificială, impusă de dorinţele părinţilor. Cred că mai mult clasele astea sunt făcute pentru părinţii care vor copii de elită, nu pentru copiii de elită. Au impresia că dacă împing lucrurile de la spate, atunci copiii vor deveni nişte genii... nu!...."

Cristina Marian Ionescu, profesor: "Mi s-a întâmplă frecvent să se transfere copii pentru că nu fac faţă, pentru că li se pare mult prea greu. Sunt multe orgolii ale părinţilor, părinţii care îi forteza să se pregătească foarte mult pentru aceste clase."

La nivelul Ministerului Educaţiei Naţionale a fost creată o comisie care are sacrina de a întocmi metodologia de monitorizare şi prevenţie a segregării şcolare. Abia după aprobarea acesteia, ordinul care interzice înfiinţarea unor clase pe criterii de perfomanță va putea fi aplicat.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

 Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

VIDEO PROTVPLUS.RO