Evaluare Națională clasa a IV-a. Ce subiecte au primit elevii la limba română
Elevii din clasa a IV-a au susținut Evaluarea Națională la limba română, iar subiectele au fost concepute pe baza unui text, la prima vedere, dintr-o poveste scrisă de o autoare contemporană.
În ultimii ani, la examene și testări, sunt folosite tot mai des texte ale unor autori români actuali, pe care elevii le înțeleg mai ușor, pentru că vocabularul este din vremea lor, spun experții în educație.
Copiii au primit două modele de subiecte: textele "O girafă în spațiu" și "O zebră în cosmos", ambele adaptări ale unei povesti scrise de Cristina Donovici. Subiectele conțineau și zece întrebări aplicate pe text cu 60 de minute pentru rezolvare.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Elevă: "A fost simpu, sincer. Mă gândeam că o să fie mai greu în clasa a IV-a. Am crezut că va fi mai greu în clasa a IV-a. Am citit textul de vreo două, trei ori".
Elevă: "Am stiut doar una dintre poveștile accelea și mi s-a părut foarte ușor testul".
Reporter: "Mai citesei inainte povestirea sau cum o știai?".
Elevă: "Am citit-o cu sora mea".
Coziana Zaharia, învățătoare: "S-a încercat și s-a reușit ca structura testului de astăzi să fie una care merge pe nivel de literație. Am văzut și indentificarea personajelor și asocierea lor cu acțiunile ce le-au declanșat. Am văzut și întrebări 'De ce?'. Este adaptat totul la contextul educațional al zilelor noastre".
Fragmente din textele autorilor contemporani se regasesc frecvent in subiectele testelor pentru școala generală. Elevii pot rezona mai bine cu autorii contemporani și pot înțelege mai ușor textul, spun specialiștii.
Lucian Ciolan, expert în educație: "Eu cred că o ancorare a copiilor și în zona de literatură contemporană e bine venită. Orice tip de discinplină, inclusiv româna, cu cât e mai apropiată de viața de zi cu zi a copiilor și cu cât e mai ancorată în viață lor contemporană cu atât mai mult poate să nască motivație pentru învățare, interes pentru lectură. Atunci când ești pus în situația să parcurgi un text care e complet defazat de ceea ce tu cunoști, din realitatea ta imediată, atunci și interesul, dar și motivația ta scad, pentru că nu vezi niște legături concerete cu ceea ce ți se întâmplă ție în mod regulat".
Miercuri și joi au loc evaluările naționale, la clasa a IV-a, la matematică și limba maternă, iar pe data de 24 mai începe evaluarea la clasa a VI-a cu proba de "limba și comunicare".
Rezultatele acestor testări nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalog. Cu ajutorul lor, însă, învățătorii și profesorii își pot da seama de nivelul elevilor.