Enel a primit 400.000 de lei amendă pentru că nu a diminuat facturile consumatorilor cu schema de sprijin. Reacția companiei
Enel a fost amendată cu 400.000 de lei pentru nerespectarea legii privind compensarea şi plafonarea facturilor la gaze. ANRE a făcut publică sancțiunea, luni.
„În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societăţile Enel Energie şi Enel Energie Muntenia au emis facturi aferente consumului de energie electrică pentru luna noiembrie 2021 conţinând schema de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
În ceea ce priveşte domeniul gazelor naturale, societăţile Enel Energie şi Enel Energie Muntenia nu au emis facturi clienţilor beneficiari ai schemei de sprijin prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021, aprobată prin Legea nr. 259/2021, pentru consumul de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021” a stabilit ANRE în urma unor serii de controalela furnizorii de energie.
Autoritatea de reglementare a emis amenzi egale celor două subsidiare Enel, respectiv câte 200.000 de lei cu obligația de rectificare a facturilor emise greșit către consumatori.
„Pentru faptele săvârşite în domeniul gazelor naturale, societăţile în cauză au fost sancţionate cu amendă contravenţională după cum urmează: Enel Energie - 200.000 lei şi Enel Energie Muntenia - 200.000 lei.
Totodată, au fost dispuse măsuri pentru restabilirea legalităţii în sensul facturării consumului de gaze naturale aferent lunii noiembrie 2021 şi aplicarea schemei de sprijin beneficiarilor acesteia”.
ENEL nu recunoaște acuzațiile și acuză Guvernul
De cealaltă parte, Enel susține că respectat actele normative, iar consumatorii nu au fost afectați. Sancțiunea a fost primită pentru intârzierea emiterii facturilor, pentru că Guvernul a emis târziu reglementările, mai arată reprezentanții companiei de energie.
„Clienții Enel Energie și Enel Energie Muntenia beneficiază, în perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, de compensații și de plafonarea prețurilor atât la gazele naturale, cât și la energia electrică, în conformitate cu noile reglementări. Facturile aferente consumului de gaze naturale pentru luna noiembrie 2021 au fost emise pentru clienții persoane fizice, având corect implementată schema de compensare și pe cea de plafonare a prețurilor, așa cum a fost stabilită prin legislația specifică. În mod similar se procedează pentru persoane juridice care au solicitat beneficiile aferente plafonării și exceptărilor.
A fost un efort operational fără precedent din partea Enel Energie și Enel Energie Muntenia, generat de nevoia de modificare în regim de urgență a sistemelor informatice pentru implementarea schemei reglementate prin acte legislative succesive, ultimele fiind publicate în Monitorul Oficial din data de 18 decembrie 2021. De altfel, sanctionarea contravențională a Enel Energie și Enel Energie Muntenia a vizat strict emiterea cu întârziere a facturilor, nicidecum emiterea incorectă a acestora, întârzierea emiterii actelor normative generând această situație.”
Așadar, clienții persoane fizice au primit o singură factură, corectă, pentru intervalul de consum menționat, termenul de plată fiind cel agreat în contract, fără nicio altă modificare.”