Dulapurile stradale au împânzit mediul rural. Oamenii comandă tot mai mult. Piața de comerţ online a depășit 8 miliarde euro
Piața de comerţ online din România crește constant și ar putea depăși 8 miliarde de euro în 2025 conform specialiştilor.
Contează și volumul cumpărăturilor în mediul rural. Pentru că s-au înmulțit comenzile au apărut tot mai multe dulapuri stradale așa cum vedem în orașe.
Suntem în localitatea Vasilaţi, din judeţul Călăraşi, o comună cu 4000 de locuitori. Departe de marile oraşe, cu doar câteva magazine alimentare, locuitorii se folosesc aici de dulapuri pentru a-şi ridica pachetele pe care le comanda online. De altfel, mii de astfel de dulapuri stradale au apărut în mediul rural, în ultimul an.
Iar curierii nu contenesc să livreze pachete, aproape la fiecare poartă.
Femeie: ”Noi mai mult comandam online, e mult mai uşor, dacă noi suntem la sat, până la oraş, la malluri, le comandam de pe telefon, mai mult haine, produse de makeup”.
Accesul mai bun la internet, oferta variată a magazinelor online și livrarea rapidă îi conving pe cei din mediul rural să facă achiziții online. În 2024, peste 55% dintre români au comandat cel puțin o dată online, iar în sate și comune ritmul de creștere este chiar mai mare decât în orașe.
Expert comerţ online: ”Avantajele comerțului electronic se văd cu atât mai mult în mediul rural pentru că nu trebuie să mă deplasez foarte mult pentru a ajunge la un magazin sau la mai multe magazine să compar preţurile. Contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii”.
Cele mai active zone în eCommerce rămân București-Ilfov și marile orașe, dar în mediul rural lucrurile se schimbă rapid. Oltenia și Sud Muntenia sunt regiunile unde oamenii cumpără cel mai puțin online, în timp ce în Moldova, Transilvania și Banat procentul este în linie cu media națională.
Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro: ”O să fie un an destul de dificil dat find pe de o parte modificările fiscale, creşterii concurentei din partea jucătorilor atât europeni cât şi din China, inflaţia şi starea de instabilitate politică. Separat de asta există în continuare un potenţial foarte mare de creştere în România. Unul din 2 romani au cumpărat online în ultimele 3 luni”.
Principalele motive pentru care românii aleg să comande online sunt livrarea gratuită, descrierile detaliate ale produselor, returul simplificat şi plată cu cardul.