Drum de jumatate de milion de euro pe kilometru, surpat la doi ani dupa inaugurare. Pe cine dau vina constructorii
"Traim pe pamanturi miscatoare", sustin expertii, care au lucrat la drumul national 15A, care leaga Bistrita de Targu Mures. La nici doi ani de la inaugurare, soseaua s-a surpat pe o distanta de 100 de metri.
Asta s-a intamplat cu toate ca fiecare kilometru a costat jumatate de milion de euro. De vina este terenul instabil, s-au plans constructorii, care trebuie acum sa repare, pe cheltuiala lor, drumul aflat inca in garantie.
Acest "drum" a fost inaugurat in februarie 2015, dupa ce in septembrie 2014 insusi Victor Ponta si ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, faceau receptia tehnica a lucrarii. Acum, la nici doi ani, masinile stau la rand in coloana pentru a circula pe un singur sens.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Initial, fisurile in asfalt au fost discrete, spun localnicii, insa drumul s-a surpat atat de mult incat groapa masoara pe alocuri chiar si 1 metru adancime. Si vorbim despre o suprafata mare, de aproape 100 de metri.
Expertii spun ca de vina e... terenul instabil.
Alexandru Slavita, seful Sectiei Drumuri Bistrita Nasaud: "Cauza probabila e regimul de ape destul de la suprafata. Vina e a terenului. Nu poti sa dai vina pe cineva. S-a produs pe alunecare, care era stabila din punctul nostru de vedere."
Portiunea afectata este semnalizata, iar muncitorii se afla in teren pentru a reface drumul. Nu se stie insa cand va fi acesta finalizat si daca vor mai aparea astfel de probleme in zona.
Constructia drumului de 71 de km a costat 36 de milioane de euro, bani de la Guvern si din partea Uniunii Europene. Lucrarea mai este in garantie asa ca reparatiile se fac pe cheltuiala constructorului.
La fel de prost a fost construita si o bucata de 22 de kilometri din lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie. Asfaltul s-a crapat imediat dupa finalizarea lucrarilor, din cauza alunecarilor de teren.