Două noi terminale în portul Constanța. Banii vin de la un investitor din Emiratele Arabe Unite și de la UE
În portul Constanța au fost deschise două terminale pentru mărfuri care scurtează de la câteva zile, la 8 ore, transportul din Turcia în România.
Banii vin de la un investitor din Emiratele Arabe Unite și de la Uniunea Europeană. De anul viitor, terminalul va putea fi folosit și de turiștii care călătoresc cu mașina. Ei vor fi debarcați în portul Karasu, la 200 de kilometri de Istanbul.
Cele două terminale din portul Constanța au costat 90 de milioane de euro. Jumătate sunt fonduri europene, iar restul reprezintă contribuția unui investitor din Emirate Arabe Unite.
Sultan Ahmen Bin Sulaymen, CEO companie: „Am venit în România pentru legăturile de pe mare, de pe calea terestră și de pe râuri. Aveți resursă umană, aveți know-how și aveți conexiune cu piața europeană.”
Terminalul cargo pentru mărfuri grele ridicat de investitorii din Emirate se întinde pe 5 hectare. Celălalt, pentru mărfuri pe roți poate gestiona până la 80.000 vehicule pe an, în perioadele de vârf.
Cosmin Cârstea, CEO Companie port: „Este un terminal care eficientizează foarte mult descărcărea de la vapor și încărcarea, pentru ca nu folosim niciun fel de echipament, altul decât să le facem loc, și o rampă camioanelor să se descarce, respectiv să urce înapoi în terminal. O soluție alternativă la traficul auto care vine din Turcia către Europa.”
Mihai Teodorescu, director port Constanța: „Dacă se face un hub în Turcia și va fi o transbordare foarte rapidă costurile se micsorează.”
Navele care vor ajunge la noul terminal pentru mărfuri pe roți vor face din Turcia până în Constanța 8 ore.
Acum, pe cale rutieră ajung în câteva zile. Investitorii din Emiratele Arabe Unite lucrează să deschidă o rută pe mare și din Georgia. Se poartă discuții și pentru alte investiții.
Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor: „Digitalizarea portului. Sunt discutii cât se poate de înaintate pe care administrația le are cu companii tot din golf.”
În portul Constanța urmează să fie făcute noi investiții din fonduri europene. 500 de milioane euro sunt disponibile pentru drumuri interne, creșterea capacității de transport și dragaj.