Doar 4,5 km de autostradă au fost finalizați în 2021. Două tronsoane de 68 km sunt sub semnul întrebării

×
Codul embed a fost copiat

România risca să termine acest an cu doar 4,5 kilometri noi de autostradă construiţi, în zona Târgu Mureş. Este drept că sunt aproape de finalizare şi tronsoanele Sebeş - Turda, sau Slatina - Balş, dar este nevoie de vreme bună pentru a fi gata.

Ministrul interimar al Transporturilor a cerut o analiză pentru a vedea cum s-a ajuns aici.

La finalul mandatului său, Cătălin Drula a anunţat că mizează în acest an pe finalizarea a trei tronsoane de autostradă.

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor: "Am turat motoarele la maxim pentru că anul acesta să fie terminate A10 Sebeş - Turda, Ungheni - Târgu Mureş, un sector din A3, Slatina - Balş, Drumul Expres Craiova - Piteşti merge către finalizare anul acesta."

În total, cele trei bucăţi de autostradă pe care miza fostul ministru al Transporturilor ar avea o lungime de 72 de kilometri de autostradă.

Citește și
alunecare teren autostrada
Alunecare masivă de teren pe Autostrada Transilvania. Ar putea chiar să fie schimbat traseul. VIDEO
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

 

La o săptămână distanţă, consilierul premierului Cîțu pe probleme de infrastructură, Cristian Pistol, fost director de implementare proiecte în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, spune că doar un singur tronson este sigur. Cel între Ungheni - Târgu Mureş, de numai 4,5 kilometri. Restul sunt sub semnul întrebării.

Reporter: „Există riscul ca până la sfârşitul anului să avem zero km de autostradă?”
Cristian Pistol, consilier premier: „Zero nu există acest risc. Dar momentan am cerut o analiză să vedem dacă se pot finaliza.”
Reporter: „E acelaşi guvern, nu s-a schimbat nimic.”
Cristian Pistol, consilier premier: „Este acelaşi guvern, dar domnul ministru Valceanu vrea să aibă o imagine clară."

Cu puţin peste 900 de kilometri de autostradă construiţi, România este la coadă Europei. În schimb, suntem pe primul loc la numărul de morţi pe şosele.

Potrivit expertului în conducere defensivă Titi Aur, ţara noastră plăteşte anual 3,3 miliarde de euro costuri sociale ca urmare a accidentelor de circulaţie. Şi asta fără a pune la calcul asigurările victimelor, ori distrugerile materiale. Sunt în total 1.800 de morţi, 9.000 de răniţi gravi, 30.000 de răniţi uşor.

Titi Aur, expert în conducerea defensivă: "Înseamnă 5 morţi pe zi, 25 de răniţi grav, în jur de 70-80 de răniţi uşor în fiecare zi. Este un carnagiu pur şi simplu."

Mai multe despre cum se circulă pe şoselele României veţi afla de la Titi Aur pe site-ul stirileprotv.ro, în emisiunea online "Interviurile lui Vitalie".

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Lipsă de muncitori pe șantierul autostrăzii Sibiu - Pitești. Salariile cerute de meseriași
Lipsă de muncitori pe șantierul autostrăzii Sibiu - Pitești. Salariile cerute de meseriași

Construcția autostrăzilor dă de lucru oamenilor de pe traseu. De pildă, pe șantierul deschis între Pitești și Curtea de Argeș ar trebui să muncească 1.000 de angajaţi.

Alunecare masivă de teren pe Autostrada Transilvania. Ar putea chiar să fie schimbat traseul. VIDEO
Alunecare masivă de teren pe Autostrada Transilvania. Ar putea chiar să fie schimbat traseul. VIDEO

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Zimbor, s-a produs o alunecare masivă de teren la km 11+300.

O autostradă din Belgia a fost transformată în groapă de gunoi după inundaţii. 38 de oameni au murit în 2 zile
O autostradă din Belgia a fost transformată în groapă de gunoi după inundaţii. 38 de oameni au murit în 2 zile

Jucării, cărţi şi saltele murdărite de noroi, dulapuri şi frigidere făcute bucăţi, aproximativ 90.000 de tone de deşeuri rezultate în urma inundaţiilor catastrofale din luna iulie se întind pe o bretea de autostradă dezafectată din estul Belgiei.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.