Doar 4,5 km de autostradă au fost finalizați în 2021. Două tronsoane de 68 km sunt sub semnul întrebării
România risca să termine acest an cu doar 4,5 kilometri noi de autostradă construiţi, în zona Târgu Mureş. Este drept că sunt aproape de finalizare şi tronsoanele Sebeş - Turda, sau Slatina - Balş, dar este nevoie de vreme bună pentru a fi gata.
Ministrul interimar al Transporturilor a cerut o analiză pentru a vedea cum s-a ajuns aici.
La finalul mandatului său, Cătălin Drula a anunţat că mizează în acest an pe finalizarea a trei tronsoane de autostradă.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor: "Am turat motoarele la maxim pentru că anul acesta să fie terminate A10 Sebeş - Turda, Ungheni - Târgu Mureş, un sector din A3, Slatina - Balş, Drumul Expres Craiova - Piteşti merge către finalizare anul acesta."
În total, cele trei bucăţi de autostradă pe care miza fostul ministru al Transporturilor ar avea o lungime de 72 de kilometri de autostradă.
La o săptămână distanţă, consilierul premierului Cîțu pe probleme de infrastructură, Cristian Pistol, fost director de implementare proiecte în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, spune că doar un singur tronson este sigur. Cel între Ungheni - Târgu Mureş, de numai 4,5 kilometri. Restul sunt sub semnul întrebării.
Reporter: „Există riscul ca până la sfârşitul anului să avem zero km de autostradă?”
Cristian Pistol, consilier premier: „Zero nu există acest risc. Dar momentan am cerut o analiză să vedem dacă se pot finaliza.”
Reporter: „E acelaşi guvern, nu s-a schimbat nimic.”
Cristian Pistol, consilier premier: „Este acelaşi guvern, dar domnul ministru Valceanu vrea să aibă o imagine clară."
Cu puţin peste 900 de kilometri de autostradă construiţi, România este la coadă Europei. În schimb, suntem pe primul loc la numărul de morţi pe şosele.
Potrivit expertului în conducere defensivă Titi Aur, ţara noastră plăteşte anual 3,3 miliarde de euro costuri sociale ca urmare a accidentelor de circulaţie. Şi asta fără a pune la calcul asigurările victimelor, ori distrugerile materiale. Sunt în total 1.800 de morţi, 9.000 de răniţi gravi, 30.000 de răniţi uşor.
Titi Aur, expert în conducerea defensivă: "Înseamnă 5 morţi pe zi, 25 de răniţi grav, în jur de 70-80 de răniţi uşor în fiecare zi. Este un carnagiu pur şi simplu."
Mai multe despre cum se circulă pe şoselele României veţi afla de la Titi Aur pe site-ul stirileprotv.ro, în emisiunea online "Interviurile lui Vitalie".