Doar 4,5 km de autostradă au fost finalizați în 2021. Două tronsoane de 68 km sunt sub semnul întrebării

×
Codul embed a fost copiat

România risca să termine acest an cu doar 4,5 kilometri noi de autostradă construiţi, în zona Târgu Mureş. Este drept că sunt aproape de finalizare şi tronsoanele Sebeş - Turda, sau Slatina - Balş, dar este nevoie de vreme bună pentru a fi gata.

Ministrul interimar al Transporturilor a cerut o analiză pentru a vedea cum s-a ajuns aici.

La finalul mandatului său, Cătălin Drula a anunţat că mizează în acest an pe finalizarea a trei tronsoane de autostradă.

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor: "Am turat motoarele la maxim pentru că anul acesta să fie terminate A10 Sebeş - Turda, Ungheni - Târgu Mureş, un sector din A3, Slatina - Balş, Drumul Expres Craiova - Piteşti merge către finalizare anul acesta."

În total, cele trei bucăţi de autostradă pe care miza fostul ministru al Transporturilor ar avea o lungime de 72 de kilometri de autostradă.

Citește și
alunecare teren autostrada
Alunecare masivă de teren pe Autostrada Transilvania. Ar putea chiar să fie schimbat traseul. VIDEO

 

La o săptămână distanţă, consilierul premierului Cîțu pe probleme de infrastructură, Cristian Pistol, fost director de implementare proiecte în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, spune că doar un singur tronson este sigur. Cel între Ungheni - Târgu Mureş, de numai 4,5 kilometri. Restul sunt sub semnul întrebării.

Reporter: „Există riscul ca până la sfârşitul anului să avem zero km de autostradă?”
Cristian Pistol, consilier premier: „Zero nu există acest risc. Dar momentan am cerut o analiză să vedem dacă se pot finaliza.”
Reporter: „E acelaşi guvern, nu s-a schimbat nimic.”
Cristian Pistol, consilier premier: „Este acelaşi guvern, dar domnul ministru Valceanu vrea să aibă o imagine clară."

Cu puţin peste 900 de kilometri de autostradă construiţi, România este la coadă Europei. În schimb, suntem pe primul loc la numărul de morţi pe şosele.

Potrivit expertului în conducere defensivă Titi Aur, ţara noastră plăteşte anual 3,3 miliarde de euro costuri sociale ca urmare a accidentelor de circulaţie. Şi asta fără a pune la calcul asigurările victimelor, ori distrugerile materiale. Sunt în total 1.800 de morţi, 9.000 de răniţi gravi, 30.000 de răniţi uşor.

Titi Aur, expert în conducerea defensivă: "Înseamnă 5 morţi pe zi, 25 de răniţi grav, în jur de 70-80 de răniţi uşor în fiecare zi. Este un carnagiu pur şi simplu."

Mai multe despre cum se circulă pe şoselele României veţi afla de la Titi Aur pe site-ul stirileprotv.ro, în emisiunea online "Interviurile lui Vitalie".

Citește și...
Lipsă de muncitori pe șantierul autostrăzii Sibiu - Pitești. Salariile cerute de meseriași
Lipsă de muncitori pe șantierul autostrăzii Sibiu - Pitești. Salariile cerute de meseriași

Construcția autostrăzilor dă de lucru oamenilor de pe traseu. De pildă, pe șantierul deschis între Pitești și Curtea de Argeș ar trebui să muncească 1.000 de angajaţi.

Alunecare masivă de teren pe Autostrada Transilvania. Ar putea chiar să fie schimbat traseul. VIDEO
Alunecare masivă de teren pe Autostrada Transilvania. Ar putea chiar să fie schimbat traseul. VIDEO

Asociația Pro Infrastructură atrage atenția că pe Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Zimbor, s-a produs o alunecare masivă de teren la km 11+300.

O autostradă din Belgia a fost transformată în groapă de gunoi după inundaţii. 38 de oameni au murit în 2 zile
O autostradă din Belgia a fost transformată în groapă de gunoi după inundaţii. 38 de oameni au murit în 2 zile

Jucării, cărţi şi saltele murdărite de noroi, dulapuri şi frigidere făcute bucăţi, aproximativ 90.000 de tone de deşeuri rezultate în urma inundaţiilor catastrofale din luna iulie se întind pe o bretea de autostradă dezafectată din estul Belgiei.

Recomandări
Noua conductă de gaze din Bulgaria a început să funcționeze. România poate spera la prețuri mai mici la gaze
Noua conductă de gaze din Bulgaria a început să funcționeze. România poate spera la prețuri mai mici la gaze

România poate spera la prețuri mai mici la gaze, odată cu intrarea în funcțiune a conductei din Bulgaria prin care am putea importa gaz din zona Mării Caspice.  

Culturi risipite din cauza „hibelor legislative”. Cum reacționează statul român la problema secetei
Culturi risipite din cauza „hibelor legislative”. Cum reacționează statul român la problema secetei

„Ne facem că plouă”, partea II. În Vrancea, un fermier se chinuie de 17 ani să preia un canal construit înainte de 1989, nefolosit, pentru a iriga.  

2022, un an în care pârjolul a cuprins Europa, Asia și America. Cât de pregătite sunt autoritățile
2022, un an în care pârjolul a cuprins Europa, Asia și America. Cât de pregătite sunt autoritățile

„Ne facem că plouă”, partea I. 2022 va intra în istorie ca cel mai secetos an trăit de omenire, până acum. Ar trebui să plouă mărunt luni la rând pentru ca pământul să-și revină și să rodească, așa cum o făcea până acum câțiva ani.