De la Campina, la Brasov, prin Valea Doftanei. Ce efecte reale ar putea avea drumul de vis promis de autoritati
Pentru ca visarea nu este interzisa, imaginati-va ca in viitor vom ajunge la munte cat am clipi. Cei de la compania de drumuri vor sa vina cu o alternativa la sugrumatul DN1, prin Valea Doftanei.
Drumul are insa nevoie de lucrari de durata. Zona este deosebit de frumoasa, iar turismul de acolo, ar putea reinvia.
Viitoarea sosea ar urma sa lege Campina de Brasov prin Valea Doftanei - Sacele. Acum jumatate din acest drum este judetean, partial asfaltat, iar cealalta jumatate este un drum forestier. Soseaua ar putea prelua pana la 15% din traficul sufocat de pe Valea Prahovei. In plus traseul ar fi cu 20 de km mai scurt si trece doar prin cateva localitati. Peisajul e de o frumusete rara, dar acum turistii nu prea ajung aici din cauza soselelor proaste.
Viitorul DN1V are cateva portiuni pitoresti insa tocmai acest lucru face modernizarea lui destul de dificila. CNADNR a estimat ca va cheltui aici in jur de 45 de milioane de euro.
"Nu prea merge, aici vine doar cei care vor cu adevarat sa vina. Nu e greu de gasit, e greu de ajuns aici", spune Gabriel Dedu, administrator de pensiune.
Cea mai spectasculoasa bucata a viitorului drum national este chiar in zona barajului Paltinul. Odata cu modernizarea drumului turistilor le va fi mult mai usor sa ajunga in zona si sa admire aceste peisaje.
"Ar fi mai la indemana pe Bucuresti Brasov decat DN1A pe Cheia, e cel mai mai de-a dreptul, cel mai scurt. Va deschide zona turistic si o sa dea locuri de munca, nu vedeti ca nu mai sunt in tara asta", spun localnicii.
Acum drumul e ocupat mai mult de turme de oi si utilaje forestiere. Ciobanii isi fac insa planuri cum sa profite de pe urma puhoiului de turisti care va ajunge in zona.
"Va fi foarte bine, sa avem si noi populatie mai multa, sa fim si noi in rand cu populatia. De abia ii asteptam pe turisti, ca noi o sa iesim mai aproape de varf la Predelut", spune un cioban.
Deocamdata CNADNR a preluat drumul de la Consiliile Judetene Brasov si Prahova. Compania trebuie sa scoata la licitatie proiectarea si studiile pentru inceperea lucrarilor.