Dacia oferă prime salariaților care pleacă din uzină. Sumele pot ajunge la 130.000 de lei, în funcție de vechime
Dacia a început un program de plecări voluntare și și-a anunțat agnajații de la uzina de la Mioveni că vor avea parte de prime între 16.000 și 130.000 de lei net, în funcție de vechime, dacă părăsesc compania, scrie Jurnalul de Argeș.
„Pentru ameliorarea performanței companiei, se inițiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022”, a transmis Dacia, conform sursei citate.
Valoarea primei va fi în funcție de vechimea în muncă a salariaților în societățile Grupului Renault România:
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
-până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
-între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
-între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
-între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
-între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
-peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.
În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie (lichidarea lunii iunie) salariații vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă.
„Salariații care vor pleca prin acest program (ale căror poziții se vor închide) pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în CCM la cumpărarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan”, mai transmite compania.
Sunt vizați în acest program mai ales angajații din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/încetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor și salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, intrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.
Grupul Renault a anunțat recent că este în căutarea unor parteneri care să devină acționari ai viitoarei divizii de motoare și cutii de viteze termice și hibride, care va include și o parte din activitățile de producție de pe platforma Dacia, de la Mioveni.
Decizia are în vedere dezvoltarea de noi produse; de pildă, în România s-ar putea fabrica motoare hibride. Pe de altă parte, pentru a liniști zvonurile, Grupul Renault a afirmat clar, că va păstra marca Dacia, şi uzina din România.
Dacia produce în România 5 modele și are planuri să le dezvolte, spun reprezentanții companiei. De la anul, Jogger va avea o versiune cu motorizare hibridă. Iar în 2024, va urma o nouă generație Duster și un SUV de segment C, Bigster. Toate presupun investiții.
Potrivit ultimului raport al Consiliului de Administrație, Dacia a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 21,4 miliarde lei, în creștere cu 17% față de 2020, chiar dacă a vândut mai puține mașini. Societatea are aproape 13.000 de angajați, iar secția care ar putea fi inclusă în viitoarea divizie Powertrain include doar 700 dintre ei. Motoarele produse de ei echipează modele Dacia și Renault, iar cutiile de viteze sunt instalate și pe mașini Nissan.