Salarii la jumatate, autostrada construita special. Cum a ajuns Dacia Lodgy sa fie o marca MAROCANA
Dacia Logdy a fost lansata miercuri in Romania. Este primul model al marcii autohtone produs in afara Romaniei, mai precis in Maroc.
Sefii francezi ai companiei ne consoleaza si spun ca Lodgy are ADN romanesc, desi au recunoscut ca doar o cincime dintre piese vin din tara noastra.
Noul model se adreseaza familiilor cu copii. Francezii spun ca este o masina 100% sigura.
Lodgy este unul dintre cele mai scumpe modele din gama Dacia, iar producatorul se lauda printre altele cu un cumputer de bord cu ecran touch screen. Insa, doar 20% dintre piesele folosite pentru Lodgy vin din Romania, iar asta inseamna ca avem de pierdut destul de mult la capitolul exporturi.
Pretul porneste de la 9.500 de euro cu TVA, insa modelul cu geamuri electrice, scaune incalzite, computer de bord, parcare asistata, comenzi pe volan si o motorizare mai puternica ajunge la 14.700 de euro.
Desi Lodgy este primul model Dacia cu limitator de viteza, port USB sau computer de bord la care pot fi conectate si telefoanele inteligente, nu are frane pe disc decat pe rotile din fata, iar sistemul ESP de franare de urgenta este optional. In plus, masina nu a fost dusa de Dacia la testele de siguranta Euro NCAP.
Celelalte modele Dacia au obtinut 3 din 5 stele Euro NCAP, spre deosebire, spre exemplu, de Renault Megane Scenic, care a luat 5 stele.
Francezii mizeaza pe pretul imbatabil al masinii si pe spatiul foarte mare pe care il ofera, pentru ca este un model pentru familisti. Poate transporta cu usurinta intre 5 si 7 persoane.
Dacia Lodgy este cu cel putin 4.000 de euro mai ieftina decat cei mai apropiati competitori: Chevrolet Orlando, Renault Grand Scenic, Citroen Grand Picasso sau Peugeot 5008. De altfel, mai toti competitorii Lodgy au anuntat recent reduceri de preturi.
Totusi faptul ca modelul este produs in Maroc ridica semne de intrebare despre viitorul Dacia in Romania. Cei din Maroc au construit o autostrada cu doua benzi care leaga uzina de portul Tanger pentru a-i convinge pe francezi sa investeasca in tara lor.
Iar un muncitor din Maroc are un salariu de doua ori mai mic decat unul din Romania. Sefii Dacia spun ca nu avem de ce sa ne facem griji, insa nu garanteaza ca urmatoarele modele vor fi produse in Romania.
Pentru noul Lodgy exista deja 8.000 de comenzi la nivel mondial. 200 vin din Romania.