Cursa Londra-Koln-Craiova este functionala. Inginerii Ford vin in Romania pentru proiectul B-Max
Inginerii de top, angajati de Ford, vor face naveta in Romania
ca sa ajute la fabricarea in serie a noului B-Max. Sunt in jur de 100 de specialisti, englezi si nemti, iar compania le pune la dispozitie un avion.
Avionul inchiriat de Ford a aterizat pe aeroportul din Craiova, luni, in jurul orei 13.
"Este a treia oara cand vin aici", spune un inginer neamt.
"Vor fi specialisti pentru lansare de B-Max si EcoBoost. Vor fi aproximativ 100. Va fi un zbor in fiecare saptamana", spune Angela Alexander, director resurse umane Ford Romania.
Inginerii straini au o misiune clara. Trebuie sa dea drumul benzilor de montaj de pe care va iesi noul model B-Max, produs in exclusivitate la Craiova. Vor pleca vineri, insa luni se vor intoarce iar.
Cand au semnat contractul de cumparare a fabricii de la Craiova, cei de la Ford au promis ca vor ajunge pana in 2011 la o productie de 250.000 de masini pe an, insa situatia economica le-a stricat socotelile.
"Ford Romania este in urma cu aproximativ 2 ani fata de planul initial. Pornirea productiei, atat de motoare, cat si de masini la Craiova inseamna o contributie importanta la exporturile Romaniei si la Produsul Intern Brut al Romaniei", spune Bogdan Alecu, redactor ZF.
B-MAx va fi destinat cu precadere exportului in Europa de Vest, dar nu este exclus sa ajunga si in America.
Masina va avea un propulsor ecologic, noul motor EcoBoost de numai 1 litru, dar care totusi dezvolta 100 de cai putere intr-o varianta si 125 in a doua. O parte din cele 300.000 de motoare produse aici anual vor pleca la uzinele din Germania si Spania.
Primul model Ford echipat cu propulsorul EcoBoost de 1,0 litri va fi noua generatie a Focus, care va fi lansat in prima parte a anului viitor.
Ulterior, motorul va echipa si monovolumele C-Max si B-Max, dar si alte modele ale constructorului american la nivel mondial.
Motorul de 1,0 litri EcoBoost este cel mai mic propulsor produs vreodata de Ford. Acesta va fi disponibil pentru inceput in doua trepte de putere, de 125 CP (emisii de 114 g/km CO2) si 100 CP (emisii de 109/km CO2).
Nivelul maxim de productie al noului tip de motor va fi de 700.000 de unitati in urmatorii ani la nivel european, din care 300.000 vor fi produse la Craiova.