Cum vrea ministrul Transporturilor să transforme drumurile forestiere într-o alternativă la DN1


Ultimul update: Miercuri 22 Ianuarie 2020 19:46
Data publicarii: Miercuri 22 Ianuarie 2020 18:02
Categorie: Stiri actuale

După ce a petrecut şapte ore în trafic între Bucureşti şi Braşov, pe DN1, ministrul Transporurilor a început să caute soluţii ca să îi scape pe şoferi de aglomeraţia de pe acest drum.

Până când va fi construită mult aşteptata autostradă către staţiunile de la munte, este luată în calcul amenajarea unor rute alternative. Se vrea transformarea unor drumuri forestiere în şosele, amenajarea unor centuri pentru oraşele de pe traseu şi lagirea - în unele locuri de 4 benzi pe DN1.

Ideea construirii unor drumuri care să preia din traficul de pe DN1 a venit de la primarii din Sinaia, Comarnic, Buşteni, Azuga şi Predeal. Autorităţile locale din aceste locuri s-au unit într-o asociaţie şi au scris un proiect pe care l-au trimis Guvernului.

Potrivit documentului, în zona Comarnic, o parte a traficului de pe şoseaua spre munte ar urma să fie preluat de centura ca va ocoli oraşul. Tronsonul va porni din DN1, de la intrarea în localitate şi - în mare parte - va urma cursul râului Prahova până în Sinaia.

Vlad Oprea, primar Sinaia: "Pe un drum paralel cu DN1 se poate ajunge până în oraşul Sinaia, unde unde se poate face o supralărgire pe cele patru benzi."

În Sinaia, DN1 ar urma să fie lărgit la două benzi pe sens. În plus, ar urma să fie amenajate mai multe sensuri giratorii - ca să se evite blocajele rutiere - dar şi o pasarala supraterana.

Mai departe, în Buşteni, proiectul prevede construirea unei centuri care să evite traficul din zona centrală.
Şoseaua ar urma să fie amenajată pe malul drept al răului Prahova. Apoi, traseul urmează un drum tehnologic şi mai multe străzi care trebuie modernizate. Este nevoie însă că o proprietarii unei păduri şi unei benzinării să fie expropiati.

Șofer: "Ar fi o descongestionare. Nu vedeţi că în weekend efectiv nu poţi să mai ajungi acasă."

Şi în zona Azuga ar urma să fie amenajată o centură pentru că cei care se îndreaptă spre Braşov să nu mai fie prinşi în aglomeraţia din oraş. Soluţia aleasă esta transformarea în şosea naţională a unui drum forestier.

Adrian Petre, viceprimar Azuga: "Acest drum duce până la podul de la intrare în Predeal la intersecţia cu Râşnov. Acest pod ar trebui reabilitat. Este un pod destinat drumului forestier."

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, este de părea că aceste drumuri, alternativă la DN1, ar putea fi realizate din bani europeni.

Vlad Oprea, primar Sinaia: "La o primă vedere, evident neavând un studiu de fezabilitate, este vorba de undeva la 200 de milioane de euro. Mi-e greu exact să spun cât va dura. Evident mult mai puţin decât durează construirea unei autostrăzi."

O altă alternativă la DN1 ar fi drumul judeţean Câmpina - Valea Doftanei - Săcele. În total sunt 61 de kilometri din care mai bine de jumătate este asfaltat.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: "Identificăm sursa de finanţare de la Ministerul Dezvoltării, finanţăm acest drum judeţean şi la momentul în care avem reabilitaţi cei 61 de km de drum judeţean putem vorbi de o variant alternativă."

Galacteu Ungureanu, șofer: "De 20 de ani se aude că se face drumul ăsta. În fiecare an se face măsurare topo, în fiecare an vine cineva că se reface drumul! Eu cred în Dumnezeu dar în asta nu cred că se mai face."

Cât priveştea construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, ministrul Transporturilor s-a ferit să mai anunţe un termen când vor porni lucrările.

Lucian Bode: "Să vedem care este varianta pe care vom merge, există în discuţie varianta de a finanţa de la buget pe un program de finanţare multianual acest obiectiv extrem de important."

Până când aceste planuri vor deveni realitate DN1 rămâne singurul drum spre staţiunile de la munte şi va testa în continuare rezistenta la nervi şi stres a şoferilor.

Distanţa de la Bucresti la Braşov se parcurge şi în şapte ore - o recunoaşte chiar ministrul Transporturilor.

VIDEO PROTVPLUS.RO