Cum va decurge planul anchetei după accidentul feroviar din Gara Basarab. Ce se întâmplă cu mecanicul și cu locomotiva
Autoritățile au deschis dosar penal după incidentul grav de vineri seară din București, soldat cu 15 răniți. Rămasă cel mai probabil fără frâne, locomotiva unui tren privat s-a lovit violent de vagonul la care urma să se cupleze în gara Basarab.
Opt victime, printre care și mecanicul, au ajuns la spital. Poliția și Agenția de Investigare Feroviară anchetează acum ce s-a întâmplat în Gara Bararab.
Călător: „Am mers 5 minute, ne-am oprit 30 de minute şi apoi s-a produs bubuitura”
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pompier: „Printre victime, un copil.”
Potrivit martorilor de la fața locului, garnitura trenului, care plecase din Gara de Nord spre Brașov, a oprit în stația Basarab, unde locomotiva a fost decuplată pentru schimbarea direcției de mers. Când să se lege din nou la vagoane, s-a ciocnit violent de primul dintre ele, în care se aflau călători. Cei care stăteau în picioare au căzut. Din primele informații, se pare că locomotiva a rămas fără frâne.
Laurențiu Dumitru, Agenția de Investigare Feroviară: „Nu este singurul aspect inițial de la care pornim, este posibil între altele să fie o eroare umană, o chestiune tehnică care s-a ivit, prezentă sau nu înainte de plecarea trenului, de revizia la locomotivă. Nu este exclusă nicio variantă. Vom chestiona personalul, vom face eventuale probe, încercări, vom primi informații cu privire la acest tip de locomotivă, referitoare la starea mecanicului, la chestiunile pe care el le-a respectat sau nu.”
Ancheta specialiștilor feroviari ar putea dura până la un an, timp în care locomotiva de fabricație franceză, care se află acum la București, va trece printr-o diagnosticare, ca apoi să fie transportată la Brașov, pentru verificări detaliate. În paralel, a fost înregistrat un dosar penal în rem pentru vătămare corporală din culpă și urmează să fie făcute audieri.