CNA adoptă noi reguli, după zece ore de dezbateri. Ce nu mai e voie să apară la televizor

Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat miercuri seara, după o dezbatere maraton de zece ore, o decizie de modificare și completare a Codului de reglementare a conținutului audiovizual.
Noile prevederi aduc restricții importante în domeniul publicității și extind protecția minorilor la serviciile media la cerere.
Vicepreședintele Consiliului, Valentin Jucan, a caracterizat noul document ca fiind rezultatul unei munci îndelungate și extensive. „A fost un cod foarte greu, o muncă foarte lungă, am ascultat pe toată lumea şi cred că cel mai important de menţionat este că este un cod mult mai aproape de realitate, curajos şi care aduce nu doar clarificări care ţin de radiodifuzori, ci vine şi în întâmpinarea protejării publicului", a declarat Jucan la finalul ședinței, potrivit Agerpres.
Regulile se aplică și serviciilor de streaming
O noutate importantă constă în faptul că prevederile noului cod includ acum și reglementarea serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecția minorilor.
Restricții pentru publicitatea la jocuri de noroc
Printre modificările semnificative se numără interdicția apariției personalităților publice în spoturile publicitare la jocurile de noroc. Fostul președinte al CNA, Monica Gubernat, a explicat că „printre dispoziţiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicţia apariţiei în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităţilor publice din domenii diverse (sport, ştiinţă, sau persoane cu notorietate în mediul online)".
Noi reguli pentru publicitatea farmaceutică
Codul aduce și restricții importante în domeniul publicității farmaceutice, interzicând „publicităţii de către farmacii pe baza promoţiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale", conform declarațiilor Monicăi Gubernat.
De asemenea, suplimentele alimentare și dispozitivele medicale sunt supuse acelorași interdicții de publicitate ca și medicamentele fără prescripție, o măsură menită să protejeze consumatorii de informații potențial înșelătoare.
Codul prevede și schimbarea tuturor mesajelor de interes public care încheiau calupurile publicitare, o măsură care vizează actualizarea comunicării către telespectatori.
Procedura de intrare în vigoare
Potrivit Consiliului Național al Audiovizualului, documentul va fi transmis spre Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare. După publicarea în Monitorul Oficial, decizia va fi postată pe site-ul CNA. Codul va intra intra în vigoare la 30 zile după publicarea în Monitorul Oficial, iar două prevederi - cele privitoare la personalități publice care fac publicitate la jocuri de noroc și cel referitor la farmacii vor intra în vigoare la trei luni de la data publicării.
Sursa: Agerpres
Etichete: reguli, cna, servicii media audiovizuale la cerere,
Dată publicare:
25-06-2025 22:26