Clienții Hidroelectrica vor putea plăti facturile întârziate în rate, în maximum șase tranșe lunare. Cum vor putea face asta
Clienții Hidroelectrica vor putea plăti facturile întârziate mai multe luni, în rate. Oamenii vor avea posibilitatea să achite sumele restante în maximum șase tranșe lunare, care vor fi împărțite în mod egal, dacă vor trimite furnizorului o cerere.
Însă, în toată această perioadă, consumatorii vor trebui să pregătească bani atât pentru factura curentă, cât și pentru rată. Aceste schimbări vin după ce compania a anunțat implementarea noului sistem informatic de facturare, care nu a funcționat o perioadă lungă de timp, și asta ar fi dus la întârzierea facturilor, spun clienții.
„Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor”, se arată în comunicatul transmis de Hidroelectrica.
Hidroelectrica și-a triplat numărul de clienți în ultimul an, datorită prețurilor mai mici. Pentru a putea administra cu mai multă ușurință clienții pe care îi are acum, compania a lucrat la implementarea unui nou sistem informatic de facturare, care a fost finalizat vineri seară, însă din această cauză, facturile au fost trimise cu întârzieri de câteva luni. Unii consumatori spun că nu au mai primit factura din iunie.
Monica Kovacs, clientă: „După îndelungi așteptări la numerele lor am primit în sfarșit un răspuns și mi s-a spus că în momentul în care platforma sau programul pe care ei, dânșii, îl implementează, o să fie funcțional, o să se emită din nou facturi”.
Un mister este, însă când vor primi clienții aceste facturi întârziate. Când vor fi emise, cei care nu își vor permite să achite suma totală, vor putea opta pentru plata eșalonată. Aceasta va fi împărțită în maximum șase rate lunare și egale. Fiecare tranșă va fi plătită împreună cu factura curentă, iar consumatorii vor alege data primei plăți. Celelalte rate vor avea scadența în aceeași zi din lunile următoare.
Ca să poată să plătească în rate, atât clienții casnici, cât și cei non-casnici vor trebui să trimită o cerere pe adresa de mail care poate fi găsită pe site-ul oficial al companiei, fie să o depună fizic la sediile Hidroelectrica. Există două tipuri de cereri pentru ambele categorii de consumatori. Aceștia trebuie să le completeze cu datele personale, cum ar fi numele, adresa, CNP-ul, dar și informații legate de facturile pentru care cer plata eșalonată, numărul facturii fiscale, data emiterii și suma de plată.
Conform reglementărilor emise de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, orice furnizor care nu trimite factura la timp, trebuie să îi dea posibilitatea clientului să plătească în rate.
Laurențiu Urulescu, reprezentant AFEER: „Furnizorul emite o factură care să acopere mai mult decât o lună de consum, este obligat să permită eșalonarea la plată a acestei facturi. Mai mult decât atât, în cazul în care sunt facturi mari, chiar pentru o lună de consum și consumatorul sesizează că este pus în greutăți pentru a plăti această factură, poate lua legătura cu furnizorul și furnizorul de cele mai multe ori acceptă o eșalonare”.
Din ianuarie va intra în vigoare legea care stabilește noile plafoane de preț la energie pentru clienții casnici.