CFR Călători a anulat peste 240 de trenuri: „Compania nu va mai fi pe pierdere”. Pasagerii rămân cu mai puține opțiuni
Noi probleme pe calea ferată. Pe lângă întârzieri și condițiile proaste din trenuri, călătorii au la dispoziție mai puține curse. CFR Călători a anulat peste 240 de trenuri în toată țara.
Autoritățile susțin, că au renunțat doar la cursele, unde nu erau foarte mulți călători. Sindicatele spun însă, că s-a ajuns în această situație, din lipsă de fonduri și de personal.
Greu de înțeles este și decizia de anulare a 244 de trenuri CFR, din cele 1.240 care circulau pe zi, 30% în weekend. Șefii de la CFR Călători se feresc să vorbească de anularea lor și spun că „au suspendat” doar cursele neprofitabile, care aveau între zero și opt călători. S-au tăiat însă curse inclusiv pe ruta feroviară București-Giurgiu, deschisă după 19 ani, în urma unei investiții de peste 100 de milioane de euro.
Traian Preoteasa, director CFR Călători: „Și dacă circulam cu șase perechi de trenuri, investea statul mai puțin? Compania nu va mai fi pe pierdere. La prima strigare, pe luna ianuarie, cheltuielile s-au redus cu 25-30 de milioane”.
La rândul lor, sindicaliștii spun că operatorul feroviar a renunțat la curse din lipsă de personal, dar si pentru ca nu vrea sa plătească pentru orele suplimentare. Venitul mediu al unui mecanic depășește 22.000 de lei brut și poate ajunge la 30.000 de lei brut. Suspendarea curselor va duce la câștiguri mai mici cu 3.000-4.000 de lei de persoană.
Rodrigo Maxim, sindicalist, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: „S-au anulat și trenuri cu grad de ocupare 100%. Este o lipsă de respect pentru călători și pentru angajați vom protesta în fiecare zi în fața Ministerului Transporturilor”.
Au fost într-adevar suspendate trenuri care circulă pe rute importante, cum ar fi București – Brașov sau București - Constanța.
De exemplu, a fost anulat trenul care pleca din Brașov la ora 9 și 15 minute și ajungea în Capitală la ora 11.52. La o diferență de câteva minute, a mai rămas o singură cursă. Trenul vine însă de la Budapesta, are mai mereu întârzieri, iar cele două vagoane la clasa a doua nu pot prelua toți călătorii de pe Valea Prahovei, spun sindicaliștii.
Cât despre noile trenuri, care ar urma să circule pe calea ferată în acest an, autoritățile se feresc să avanseze un termen. Promit însă că la vară, am putea circula cu 6 locomotive și 10 trenuri modernizate.
Pus în circulație, în luna noiembrie anul trecut, după mai bine de un an de întârzieri, primul tren electric cumpărat în România în ultimii 30 de ani circulă o singură dată pe zi. Reprezentanții CFR Călători ne-au transmis că această garnitură este restrasă în depou după ce își termină prima cursă - București-Brașov și retur.