CFR a pus în funcțiune 166 km de cale ferată în 2019. Ce planuri sunt pentru anul 2020
În 2019 s-au pus în funcțiune 166 de km de cale ferată, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, la o solicitare adresată de Club Feroviar.
În schimb, în acest an nu se va tăia panglica decât pentru 6 km. Următorul an al marilor inaugurări va fi 2022, conform clubferoviar.ro.
În anul 2019 au fost finalizate lucrările de modernizare (aflate în diferite faze de recepție) pe mai multe secțiuni de cale ferată, astfel:
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Simeria – Coșlariu
Tronsonul Simeria – Vințu de Jos – 42,26 km, contractul în valoare de 1.350.523.773,99 lei (fără TVA) a fost semnat pe 05.12.2013;
Tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu – 33,02 km, contractul în valoare de 766.924.828,85 lei (fără TVA) a fost semnat pe 12.12.2011;
Lucrări ERTMS Simeria – Coșlariu – 75,28 km, contractul în valoare de 234.833.302,06 lei (fără TVA) a fost semnat pe 30.09.2014;
Coșlariu – Sighișoara
Tronsonul Sighișoara – Ațel – 25,314 km, contractul valoare de 866.792.194,14 lei (fără TVA) a fost semnat pe 15.02.2012;
Tronsonul Ațel – Micăsasa – 29,624 km, contractul în valoare de 747.497.929,80 lei (fără TVA) a fost semnat pe 26.04.2012;
Tronsonul Micăsasa – Coșlariu – 36,645 km, contract în valoare de 721.852.150,60 lei (fără TVA) a fost semnat pe 26.04.2012;
Lucrări ERTMS Sghișoara – Coșlariu – 91,583 km contractul în valoare de 263.464.682,26 lei (fără TVA) a fost semnat pe 30.09.2014.
166 de km de cale ferată
În cursul anului trecut au fost puși în funcțiune 166,86 km de cale ferată modernizată la standarde europene.
Pe tot atâția kilometri s-a finalizat și instalarea sistemului ERTMS, astfel încât trenurile de călători pot să circule cu viteza maximă de 160 km/oră, iar cele de marfă – cu 120 km/oră.
De patru ori mai multe inaugurări (din punctul de vedere al numărului de kilometri) decât la Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a tăiat panglica în 2019 doar pentru 43 km de autostradă.