CFR a gasit raspunsul la intarzierile trenurilor: locomotiva pictata. Compania spune ca nu asta e solutia, dar nu ofera alta
CFR Calatori a lansat marti o locomotiva colorata, care va duce in sezonul estival trenurile de la Bucuresti la mare.
UPDATE 29 iunie: CFR Calatori a postat pe pagina de Facebook un comentariu referitor la titlul acestui articol. Cei de la CFR afirma ca titlul pe care l-am ales nu ar fi tocmai corect, deoarece "CFR Calatori NU crede ca acest proiect poate fi o solutie la întârzierea trenurilor." In comentariu nu se precizeaza si care ar fi solutia, daca nu e aceasta, sau daca exista vreo asemenea solutie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Locomotiva fabricata in 1985 a fost pictata in motive populare si se va numi "Pasarea maiastra". CFR are probleme mai urgente decat vopsirea locomotivelor: viteza prea mica sau lipsa aerului conditionat, sunt de parere calatorii care au urmarit lansarea.
Locomotiva "Pasarea Maiastra" si-a inceput zborul pe sine de la Bucuresti, la Constanta. Cel care a pictat-o, Cristian Scutaru, spune ca a fost o munca extrem de dificila. "Am slabit sase kilograme de cand lucrez la ea. Aveam combinezon si tot timpul stateam in combinezon." La vopsirea locomotivei au lucrat 15 oameni timp de 11 zile. Acestia au folosit 70 de litri de vopsea, iar lucrarea a costat 3700 de euro."
Fabricata in 1985, locomotiva a fost modernizata in 2008, asa ca, teoretic, ar putea prinde 200 de kilometri pe ora. Insa viteza maxima este de 160 de kilometri si nu pe toata distanta Bucuresti - Constanta, pentru ca sunt multe zone cu restrictii. Asa incat face doua ore si 28 de minute pana la Constanta. Pretul intreg pentru o calatorie, fara reduceri, este de 60 lei iar daca luati bilet dus-intors - 108,80 lei. Trenurile Tineretului, care circula noaptea, ajung la mare in 3 ore si au si bilete mai ieftine. Studentii platesc 18 lei.
Pe de alta parte, exista si un tren privat care merge la mare si care face tot 2 ore si un sfert, iar un bilet costa 40 de lei, fata de 60 la “stat”. Are aer condionat, Wi-Fi si automate de cafea si bauturi racoritoare,
Pasionatii de trenuri prezenti la lansarea locomotivei "Pasarea Maiastra" sustin insa ca problemele CFR Calatori nu se rezolva prin vopsirea unor locomotive. "Ar fi trebuit sa avem grija si din punct de vedere tehnic al locomotivei, nu doar sa o vopsim. In ultima perioada multe defectari au avut. Stiti problema cu vagoanele care nu mai au aer conditionat", spune un pasager.
Directorul CFR Calatori, Iosif Szentes, sustine ca are un program de modernizarea a vagoanelor. "Trebuie sa se demonteze aproape complet cutia vagonului, acest lucru poate sa insemne de la 200 de mii de lei, pana la 800 de mii de lei”, explica el.
85 la suta din trenurile Interregio au aer conditionat. La Regio lucrurile stau si mai prost: numai un sfert dintre vagoane au aer conditionat.
Sursa: Pro TV
Etichete: constanta, tren, CFR Calatori, aer conditionat, intarzieri,
Dată publicare:
28-06-2016 16:46