CFR a gasit raspunsul la intarzierile trenurilor: locomotiva pictata. Compania spune ca nu asta e solutia, dar nu ofera alta

×
Codul embed a fost copiat

CFR Calatori a lansat marti o locomotiva colorata, care va duce in sezonul estival trenurile de la Bucuresti la mare.

UPDATE 29 iunie: CFR Calatori a postat pe pagina de Facebook un comentariu referitor la titlul acestui articol. Cei de la CFR afirma ca titlul pe care l-am ales  nu ar fi tocmai corect, deoarece "CFR Calatori NU crede ca acest proiect poate fi o solutie la întârzierea trenurilor." In comentariu nu se precizeaza si care ar fi solutia, daca nu e aceasta, sau daca exista vreo asemenea solutie.

Locomotiva fabricata in 1985 a fost pictata in motive populare si se va numi "Pasarea maiastra". CFR are probleme mai urgente decat vopsirea locomotivelor: viteza prea mica sau lipsa aerului conditionat, sunt de parere calatorii care au urmarit lansarea.

Locomotiva "Pasarea Maiastra" si-a inceput zborul pe sine de la Bucuresti, la Constanta. Cel care a pictat-o, Cristian Scutaru, spune ca a fost o munca extrem de dificila. "Am slabit sase kilograme de cand lucrez la ea. Aveam combinezon si tot timpul stateam in combinezon." La vopsirea locomotivei au lucrat 15 oameni timp de 11 zile. Acestia au folosit 70 de litri de vopsea, iar lucrarea a costat 3700 de euro."

Citește și
Calatoria inaugurala a trenului Interregio care circula cu viteza maxima de 160km/ora pe ruta Bucuresti Nord - Constanta
Trenurile au avut intarzieri de cateva ORE in Gara de Nord. Explicatia data de CFR
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Fabricata in 1985, locomotiva a fost modernizata in 2008, asa ca, teoretic, ar putea prinde 200 de kilometri pe ora. Insa viteza maxima este de 160 de kilometri si nu pe toata distanta Bucuresti - Constanta, pentru ca sunt multe zone cu restrictii. Asa incat face doua ore si 28 de minute pana la Constanta. Pretul intreg pentru o calatorie, fara reduceri, este de 60 lei iar daca luati bilet dus-intors - 108,80 lei. Trenurile Tineretului, care circula noaptea, ajung la mare in 3 ore si au si bilete mai ieftine. Studentii platesc 18 lei.

Pe de alta parte, exista si un tren privat care merge la mare si care face tot 2 ore si un sfert, iar un bilet costa 40 de lei, fata de 60 la “stat”. Are aer condionat, Wi-Fi si automate de cafea si bauturi racoritoare,

Pasionatii de trenuri prezenti la lansarea locomotivei "Pasarea Maiastra" sustin insa ca problemele CFR Calatori nu se rezolva prin vopsirea unor locomotive. "Ar fi trebuit sa avem grija si din punct de vedere tehnic al locomotivei, nu doar sa o vopsim. In ultima perioada multe defectari au avut. Stiti problema cu vagoanele care nu mai au aer conditionat", spune un pasager.

Directorul CFR Calatori, Iosif Szentes, sustine ca are un program de modernizarea a vagoanelor. "Trebuie sa se demonteze aproape complet cutia vagonului, acest lucru poate sa insemne de la 200 de mii de lei, pana la 800 de mii de lei”, explica el.

85 la suta din trenurile Interregio au aer conditionat. La Regio lucrurile stau si mai prost: numai un sfert dintre vagoane au aer conditionat.

 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
CFR introduce vara aceasta trenul catre Grecia. Cat costa un bilet si dupa ce orar circula
CFR introduce vara aceasta trenul catre Grecia. Cat costa un bilet si dupa ce orar circula

Vine vacanta, cu trenul, spre Grecia! Cei care nu vor sa plece in concediu cu masina sau cu avionul, au la dispozitie, de vineri, varianta pe calea ferata.

Trenurile au avut intarzieri de cateva ORE in Gara de Nord. Explicatia data de CFR
Trenurile au avut intarzieri de cateva ORE in Gara de Nord. Explicatia data de CFR

Desi nu sunt nici nameti si nici canicula, trenurile au avut miercuri intarzieri uriase in cea mai mare gara a Romaniei.

Gara de Nord ramane in secolul trecut. Autoritatile nu au solutii pentru cea mai mare statie feroviara din Romania
Gara de Nord ramane in secolul trecut. Autoritatile nu au solutii pentru cea mai mare statie feroviara din Romania

Gara de Nord va ramane in forma care este, in conditiile in care costurile estimate pentru reabilitarea ei depasesc 200 de milioane de euro.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.