Cel mai mare proiect feroviar din România, blocat din lipsă de bani. Muncitorii nu și-au primit salariile de două luni

×
Codul embed a fost copiat

Lipsa banilor a ajuns să blocheze cel mai mare proiect de infrastructură feroviară din țară. Vorbim despre modernizarea căii ferate Brașov-Sighișoara, parte a coridorului Rin-Dunăre, pe care trenurile ar trebui să circule cu 160 de km pe oră.

Pe cel mai greu sector, șantierul este pustiu, pentru că muncitorii nu și-au mai primit salariile. Constructorul spune că a încasat bani cu țârâita de la statul român.

Patru utilaje cârtiță cu nume de femei - Eleni, Varvara, Alexandra și Konstantina - sunt instalate în măruntaiele pământului, pentru a săpa galerii de peste 20 de kilometri, în județul Brașov. Operațiunea a început acum un an, dar momentan e oprită. Neplătiți de două luni, muncitorii nu mai lucrează.

Muncitor: Aproximativ 170 de muncitori suntem, toți ne-am oprit de trei săptămâni, din ianuarie au început problemele mari, am acceptat să rezolvam pe cale amiabilă dar nu s-a rezolvat nimic.

Muncitor: Ajungem de lucrăm într-o lună o săptămână și trei săptămâni suntem opriți din cauza materialului și din cauză că nu sunt bani pentru muncitori.

Citește și
cioban ranit
Un cioban din Galați și-a pus viața în pericol pentru a salva un miel. Animalul era blocat între șinele de tren

Proiectul costă 3 miliarde de lei

Sectorul de cale ferată Apața-Cața din județul Brașov face parte din coridorul Rin - Dunăre și va permite, la finalizare, o viteză a trenurilor de 160 de kilometri pe oră. Investiția, evaluată inițial la 3 miliarde de lei, a început în 2020 și ar trebui fie gata anul viitor. Însă lucrările au ajuns abia la jumătate, iar inflația a mărit costurile.

Constructorul spune că, în ultimele luni, au fost probleme, dar dă asigurari că sunt pe cale să se rezolve.

"În ultimele luni au existat sincope în fluxul de încasări pe componenta de ajustări de prețuri, ceea ce a condus la unele întârzieri care sunt în curs de reglare, situația urmând a se soluționa până la sfârșitul lunii mai”, a transmis AKTOR.

În replică, oficiali din Ministerul Transporturilor spun că CFR nu are datorii către executanți, însă admit că actualizarea prețului lucrării, aprobată de Guvern în aprilie, ar putea aduce noi sume de plată.

Lucrările au fost finanțate în mare parte de Uniunea Europeană, printr-un program care s-a terminat anul trecut. Însă nu am reușit să consumăm banii la timp.

Ionuț Ciurea, asociația Pro Infrastructura: De 5 luni de zile stăm pe finanțare de la bugetul de stat, având în vedere că bugetul de stat e așa cum îl știe o țară întreagă nu ne-ar mira să fie într-adevăr probleme cu plățile.

Vestea bună e că tot Uniunea Europeană va asigura, până la urmă, fondurile necesare, printr-un alt program de finanțare, care va fi pus curând în practică.

Articol recomandat de sport.ro
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
GALERIE FOTO Cele trei stadioane pe care poate juca România la Cupa Mondială din 2026
Citește și...
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul feroviar din Vrancea: „A dat lumea peste cap prin vagoane”. Primele suspiciuni
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs accidentul feroviar din Vrancea: „A dat lumea peste cap prin vagoane”. Primele suspiciuni

Un tren cu pasageri, a fost lovit de o locomotivă, aflată în manevră, într-o gară din județul Vrancea. În urma impactului, oamenii au fost proiectați, prin vagoane, iar șapte dintre ei, au ajuns la spital.

Un cioban din Galați și-a pus viața în pericol pentru a salva un miel. Animalul era blocat între șinele de tren
Un cioban din Galați și-a pus viața în pericol pentru a salva un miel. Animalul era blocat între șinele de tren

  Și-a pus viața în pericol pentru a salva... un miel. Este vorba despre un cioban din județul Galați, care a văzut că animalul a rămas blocat între șinele de tren, în timp ce se apropia o garnitură.

Cum arată trenul „viitorului” cumpărat de România. Are o zonă specială pentru călătorii cu dizabilități
Cum arată trenul „viitorului” cumpărat de România. Are o zonă specială pentru călătorii cu dizabilități

Primul tren electric fabricat de polonezi a ajuns în țara noastră, la Oradea. Este prima, dintre cele 62 de garnituri, pe care le va avea România. Trenul va intra în teste de siguranță pentru cel puțin câteva luni.

Recomandări
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO
Responsabili americani transmit Europei: Fără întărirea apărării până în 2027, SUA pot renunța la unele mecanisme NATO

Responsabilii americani i-au avertizat pe omologii europeni că, dacă nu-și consolidează până în 2027 capacitățile defensive, Statele Unite își vor sista participarea la anumite mecanisme de apărare ale NATO.

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă
Criza apei i-a costat pe locuitorii din Prahova și Dâmbovița 120.000 euro pe zi. Restaurante și afaceri, forțate să caute apă

Criza apei din Prahova și Dâmbovița se îndreaptă spre o posibilă soluționare. Premierul Ilie Bolojan a anunțat că vineri seară alimentarea cu apă va fi reluată treptat, dar a avertizat că apa nu va fi deocamdată potabilă.