Ce viteză avea TIR-ul care a strivit o mașină pe A1. Detaliul observat de anchetatori la fața locului

×
Codul embed a fost copiat

Continuă ancheta accidentului rutier produs pe Autostrada București - Pitești, în urma căruia un copil de 11 ani a murit, iar patru persoane au ajuns la spital.

Șoferul TIR-ului care a provocat tragedia nu a putut fi audiat, pentru că este rănit, însă, potrivit datelor preliminare, ar fi circulat cu 89 de kilometri pe oră, într-o zonă în care viteza era limitată la 80.

În plus, pe asfalt nu au rămas urme de frânare, lucru care arată că cel de la volan, fie a aţipit, fie făcea altceva.

Carambolul în care au fost implicate două TIR-uri și mai multe autoturisme s-a produs într-o zonă în care se făceau lucrări la carosabil, iar circulația era limitată la 80 de kilometri pe oră, spun polițiștii. Potrivit primelor date neoficiale, tahometrul autocamionului care a provocat accidentul în lanț a înregistrat în momentul impactului o viteză maximă de 88-89 km/h. Semn că șoferul nu încetinise deloc, deși în față mai multe vehicule erau oprite în coloană.

Citește și
baraj paltinu
Apele Române clarifică situația „fisurilor” de pe barajul Paltinu: „Nu există pericol pentru populație sau infrastructură”

Bărbatul de 50 de ani a lovit inițial o mașină marca Ford. Șoferul a fost inspirat, a tras de volan stânga și a fost împins pe banda a doua, unde din fericire, nu venea nimeni. TIR-ul și-a continuat deplasarea și a lovit un autoturism înmatriculat în Hunedoara pe care l-a împins sub un alt autotren, aflat în fața sa, care în acel moment rula cu doar 20-30 km/h.

La volanul maşinii strivite era un bărbat de 39 de ani. În dreapta stătea fiica sa iar în spate băieţelul, de 11 ani care a fost ucis pe loc. Apoi TIR-ul a acroșat încă două mașini aflate în coloană.

Șoferul care a provocat carambolul nu a putut fi audiat. Are leziuni la gură și traumatism cranio cerebral și facial. Le-a spus anchetatorilor doar că nu își mai amintește nimic. Polițiștii cred că nu era atent la drum. Singurul care a putut oferi detalii este șoferul autoturismului care a apucat să vireze roțile și să se salveze în ultima clipă.

Cornel Ban, instructor auto: „În cazul în care pe șosea sau pe autostradă se formează ambuteiaje și trebuie să oprim în spatele mașinii din fața noastră, dacă suntem ultima mașină, oprim la o distanță de aproximativ 30-40 de metri față de mașina din față, cu atât mai mult dacă este un camion sau o mașină de dimensiuni mai mari. Mașina rămâne cuplată în prima treaptă de viteză, privim tot timpul în oglindă și suntem atenți dacă șoferul din spate ne vede că am oprit și la rândul lui este pregătit să se oprească. Și, de asemenea, este bine să avem și roțile virate către o zonă potențial liberă. Dacă suntem pe banda 1, roțile virate către banda de urgență. În cazul în care observăm că nu oprește, putem fugi din fața lui, avem spațiu de manveră sau dacă ne lovește, totuși, roțile fiind virate către zona liberă, nu ne strivește între el și mașina din fața noastră.”

În urma accidentului de pe Autostrada București - Pitești au fost rănite patru persoane, care sunt acum internate în spitalele Floreasca, Militar și Grigore Alexandrescu din Capitală.

Toți șoferii au fost testați pentru alcool, mai puțin șoferul TIR-ului și cel al mașinii strivite. Lor și s-au recoltat probe biologice în spital și se așteaptă acum rezultatul. Între timp, polițiștii și procurorii au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.

Articol recomandat de sport.ro
E gata ”colosul” de 23.000.000€ din România! Imagini spectaculoase
E gata ”colosul” de 23.000.000€ din România! Imagini spectaculoase
Citește și...
Apele Române clarifică situația „fisurilor” de pe barajul Paltinu: „Nu există pericol pentru populație sau infrastructură”
Apele Române clarifică situația „fisurilor” de pe barajul Paltinu: „Nu există pericol pentru populație sau infrastructură”

„Apele Române” precizează că urmele de pe barajul Paltinu din fotografii nu reprezintă o fisură activă și nu pun în pericol populația sau infrastructura din aval.

Sfaturi de la salvamontişti pentru turiştii care vor să facă drumeţii. Ce trasee nu sunt recomandate
Sfaturi de la salvamontişti pentru turiştii care vor să facă drumeţii. Ce trasee nu sunt recomandate

Salvamontiştii suceveni îndeamnă turiştii la prudenţă şi responsabilitate atunci când decid să urce pe munte, având în vedere prognoza meteo anunţată pentru perioada următoare - temperaturi scăzute şi vânt puternic.

Ajunul Crăciunului: ce se face și ce nu se face în această noapte. Curiozități despre noaptea în care vine Moș Crăciun
Ajunul Crăciunului: ce se face și ce nu se face în această noapte. Curiozități despre noaptea în care vine Moș Crăciun

Ajunul de Crăciun ocupă un loc special în cultura românească, fiind încărcat de semnificații spirituale, obiceiuri vechi și credințe transmise din generație în generație.

 

Recomandări
Noua ordonanță „trenuleț” a Guvernului Bolojan a fost adoptată. Ce prevede
Noua ordonanță „trenuleț” a Guvernului Bolojan a fost adoptată. Ce prevede

Guvernul a adoptat, în şedinţa de marţi, aşa-numita „Ordonanţă-trenuleţ”, care reduce anumite cheltuieli, amână altele şi reglementează aspecte necesare până la aprobarea bugetului pentru anul viitor.

Guvernul Bolojan a suplimentat bugetul Ministerului Apărării Naţionale cu 1,3 miliarde de lei pentru ”înzestrarea” Armatei
Guvernul Bolojan a suplimentat bugetul Ministerului Apărării Naţionale cu 1,3 miliarde de lei pentru ”înzestrarea” Armatei

Guvernul a aprobat, în şedinţa de marţi seara, două hotărâri de suplimentare a bugetului Ministerului Apărării Naţionale, respectiv cu 1,3 miliarde de lei, pentru continuarea procesului de înzestrare a Armatei României.

 

Zelenski: SUA vor un acord final de pace. Ucraina cooperează deplin și avertizează că Rusia nu trebuie să saboteze diplomația
Zelenski: SUA vor un acord final de pace. Ucraina cooperează deplin și avertizează că Rusia nu trebuie să saboteze diplomația

Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a afirmat că Statele Unite își doresc încheierea unui acord final de pace, după raportul prezentat de negociatorii ucraineni conduși de Rustem Umerov în urma discuțiilor cu emisarii americani.