Ce viteză avea TIR-ul care a strivit o mașină pe A1. Detaliul observat de anchetatori la fața locului

×
Codul embed a fost copiat

Continuă ancheta accidentului rutier produs pe Autostrada București - Pitești, în urma căruia un copil de 11 ani a murit, iar patru persoane au ajuns la spital.

Șoferul TIR-ului care a provocat tragedia nu a putut fi audiat, pentru că este rănit, însă, potrivit datelor preliminare, ar fi circulat cu 89 de kilometri pe oră, într-o zonă în care viteza era limitată la 80.

În plus, pe asfalt nu au rămas urme de frânare, lucru care arată că cel de la volan, fie a aţipit, fie făcea altceva.

Carambolul în care au fost implicate două TIR-uri și mai multe autoturisme s-a produs într-o zonă în care se făceau lucrări la carosabil, iar circulația era limitată la 80 de kilometri pe oră, spun polițiștii. Potrivit primelor date neoficiale, tahometrul autocamionului care a provocat accidentul în lanț a înregistrat în momentul impactului o viteză maximă de 88-89 km/h. Semn că șoferul nu încetinise deloc, deși în față mai multe vehicule erau oprite în coloană.

Citește și
Cristi Danileț
Cristi Danileţ: După dezvăluirile magistraților, Inspecția Judiciară trebuia să se sesizeze și să deschidă zeci de cercetări

Bărbatul de 50 de ani a lovit inițial o mașină marca Ford. Șoferul a fost inspirat, a tras de volan stânga și a fost împins pe banda a doua, unde din fericire, nu venea nimeni. TIR-ul și-a continuat deplasarea și a lovit un autoturism înmatriculat în Hunedoara pe care l-a împins sub un alt autotren, aflat în fața sa, care în acel moment rula cu doar 20-30 km/h.

La volanul maşinii strivite era un bărbat de 39 de ani. În dreapta stătea fiica sa iar în spate băieţelul, de 11 ani care a fost ucis pe loc. Apoi TIR-ul a acroșat încă două mașini aflate în coloană.

Șoferul care a provocat carambolul nu a putut fi audiat. Are leziuni la gură și traumatism cranio cerebral și facial. Le-a spus anchetatorilor doar că nu își mai amintește nimic. Polițiștii cred că nu era atent la drum. Singurul care a putut oferi detalii este șoferul autoturismului care a apucat să vireze roțile și să se salveze în ultima clipă.

Cornel Ban, instructor auto: „În cazul în care pe șosea sau pe autostradă se formează ambuteiaje și trebuie să oprim în spatele mașinii din fața noastră, dacă suntem ultima mașină, oprim la o distanță de aproximativ 30-40 de metri față de mașina din față, cu atât mai mult dacă este un camion sau o mașină de dimensiuni mai mari. Mașina rămâne cuplată în prima treaptă de viteză, privim tot timpul în oglindă și suntem atenți dacă șoferul din spate ne vede că am oprit și la rândul lui este pregătit să se oprească. Și, de asemenea, este bine să avem și roțile virate către o zonă potențial liberă. Dacă suntem pe banda 1, roțile virate către banda de urgență. În cazul în care observăm că nu oprește, putem fugi din fața lui, avem spațiu de manveră sau dacă ne lovește, totuși, roțile fiind virate către zona liberă, nu ne strivește între el și mașina din fața noastră.”

În urma accidentului de pe Autostrada București - Pitești au fost rănite patru persoane, care sunt acum internate în spitalele Floreasca, Militar și Grigore Alexandrescu din Capitală.

Toți șoferii au fost testați pentru alcool, mai puțin șoferul TIR-ului și cel al mașinii strivite. Lor și s-au recoltat probe biologice în spital și se așteaptă acum rezultatul. Între timp, polițiștii și procurorii au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă.

Articol recomandat de sport.ro
OFICIAL CNI a anunțat când încep lucrările la investiția de 172.000.000€ din centrul Bucureștiului
OFICIAL CNI a anunțat când încep lucrările la investiția de 172.000.000€ din centrul Bucureștiului
Citește și...
Cristi Danileţ: După dezvăluirile magistraților, Inspecția Judiciară trebuia să se sesizeze și să deschidă zeci de cercetări
Cristi Danileţ: După dezvăluirile magistraților, Inspecția Judiciară trebuia să se sesizeze și să deschidă zeci de cercetări

Fostul judecător Cristi Danileț susține că Inspecția Judiciară trebuia să se autosesizeze și să deschidă circa 50 de cercetări disciplinare.

Accident grav în Iași filmat de camerele de supraveghere după ce un șofer a intrat pe contrasens și a fugit
Accident grav în Iași filmat de camerele de supraveghere după ce un șofer a intrat pe contrasens și a fugit

Un șofer din Iași, care a provocat un grav accident de circulație marți-noapte, este căutat de polițiști. Două persoane din autoturismul izbit de el au ajuns la spital.

Directorul unui gigant de stat din România și-a dat demisia subit, chiar înainte de Crăciun. Comunicatul companiei
Directorul unui gigant de stat din România și-a dat demisia subit, chiar înainte de Crăciun. Comunicatul companiei

Costin Iordache, directorul general al companiei TAROM, și-a dat demisia din motive personale, a anunțat miercuri compania.

Recomandări
Plan de pace în Ucraina ”în 20 de puncte”. Volodimir Zelenski spune că este ”cadrul principal pentru încheierea războiului”
Plan de pace în Ucraina ”în 20 de puncte”. Volodimir Zelenski spune că este ”cadrul principal pentru încheierea războiului”

Președintele Ucrainei, Volodimir Zelenski, a afirmat că Statele Unite își doresc încheierea unui acord final de pace, după raportul prezentat de negociatorii ucraineni conduși de Rustem Umerov în urma discuțiilor cu emisarii americani.

INSP: Alertă epidemiologică în România. A fost confirmat primul deces provocat de gripă în acest sezon
INSP: Alertă epidemiologică în România. A fost confirmat primul deces provocat de gripă în acest sezon

INSP anunţă că a fost confirmat primul deces provocat de gripă din acest sezon, o femeie de 88 de ani din Cluj, nevaccinată, care suferea şi de alte afecţiuni.

Directorul unui gigant de stat din România și-a dat demisia subit, chiar înainte de Crăciun. Comunicatul companiei
Directorul unui gigant de stat din România și-a dat demisia subit, chiar înainte de Crăciun. Comunicatul companiei

Costin Iordache, directorul general al companiei TAROM, și-a dat demisia din motive personale, a anunțat miercuri compania.