Ce spune Primăria Tilburg despre cazul românului refuzat de un hotel din Olanda din cauza naționalității
Situație revoltătoare pentru un cercetător român! Un hotel din Țările de Jos a refuzat să îl cazeze pe motiv că are naționalitate română, asta după ce solicitarea de rezervare i-a fost inițial aprobată.
După mai multe sesizări, platforma a decis să elimine hotelul din lista sa de unități turistice, iar autoritățile olandeze anchetează cazul. Pe fir a intrat și Ministerul nostru de Externe.
Bărbatul avea o rezervare făcută prin intermediul unei platforme și trebuia să se cazeze în 28 martie, la un hotel din Tilburg, în Țările de Jos. Dar, chiar în ziua în care trebuia să ajungă acolo, a primit un mesaj de la reprezentanții unității de cazare, care l-au anunțat că trebuie să anuleze rezervarea.
„Din păcate, avem o înțelegere cu municipalitatea Tilburg, hotelul nostru nu mai primește români", scrie în mesajul postat de bărbat pe pagina sa de Facebook. De asemenea, reprezentanții unității de cazare spun că încă au de plătit o amendă în valoare de 25.000 de euro primăriei după ce în apartament ar fi stat români implicați în activități ilegale.
Dar, într-un răspuns al primăriei Tilburg, solicitat de Știrile ProTV, municipalitatea neagă acestă afirmație și transmite că hotelul este responsabil de decizia luată.
„Această afirmație a hotelului B&B nu este adevărată. Dorim să subliniem că a fost o decizie exclusivă a hotelului și noi nu suntem de acord cu acest lucru. Nu este în niciun caz politica primăriei din Tilburg. În trecut a existat prostituție ilegală în hotelul B&B. Primăria a impus o penalizare pentru aceasta: asta înseamnă că hotelul trebuie să plătească 5.000 de euro în cazul unei încălcări repetate. Cu toate acestea, decizia hotelului B&B-ului de a-l exclude pe domnul Hegyi pe motivul naționalității sale este decizia hotelului. Nu a noastră", este răspunsul Primăriei Tilburg.
Nermin Agovic, consilier al primăriei: „Nu am fost suprinsi pentru că noi luptăm împotriva discriminării de mai multe ori. Dar acum a fost chiar grav pentru că a fost specific despre români și am fost în șoc. Aceasta este decizia hotelului 100%.”
În cele din urmă, bărbatul s-a cazat în alt oraș, dar a decis să facă publică situația, pentru că își dorește ca, în viitor, să nu se mai confrunte și alți români cu aceeași problemă. De asemenea, a luat legătura cu o organizație care se ocupă de cazuri de discriminare.
Nermin Agovic: „Organizația care se luptă cu discriminarea investighează acum și noi sperăm că o să fie luate măsuri serioase cum ar fi să ducă acest caz în fața judecătorilor pentru că este interzis prin lege să se întâmple asta."
După mai multe solicitări, bărbatul a primit un mesaj din partea platformei de rezervări, prin care a fost anunțat că nu va mai exista o colaborare cu acel hotel.
"O victorie mică" a numit-o românul într-o altă postare, unde a anunțat că și "oficiul antidiscriminare din Olanda face propria anchetă."
În acest caz, s-a autosesizat și Ministerul nostru de Externe, prin intermediul Ambasadei României de la Haga.
Totodată, platforma a anunțat că îi va returna suma de peste 100 de euro, pe care o plătise pentru o noapte de cazare.
Știrile ProTV au solicitat un punct de vedere din partea hotelului, dar - până la momentul difuzării reportajului - nu a venit niciun răspuns.