Ce probleme reclamă șoferii care au mers pe podul suspendat de la Brăila. „Beton mai prost nu se poate. Numai dâmburi”
La numai o lună de la inaugurarea podului suspendat de la Brăila apar probleme grave cu asfaltul.
Șoferii spun că pe sensul de mers dinspre județul Tulcea au apărut denivelări mari, iar unii chiar s-au temut că se vor răsturna.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat că podul este în garanție și că va fi reparat de constructor.
Problemele ar fi apărut pentru că multe camioane au depășit tonajul maxim permis, inclusiv în perioada de caniculă extremă, când asfaltul se înmoaie.
Șofer: „Numai dâmburi”.
Odată cu apariția problemelor pe podul suspendat peste Dunăre, de la Brăila, șoferii au început să filmeze și să posteze pe rețelele sociale.
Șofer: „Dacă te uiți în lung, se vede că e deplasat marcajul. Asfaltul este tasat. Asfaltul este lăsat și e fugit. E refulat din cauza greutății".
Din cauza greutății vehiculelor, asfaltul s-a denivelat pe alocuri.
Șofer: „Beton mai prost ca ăsta nu se poate. N-ai cum să faci la un obiectiv european...Deci se răstoarnă mașina pe betonul ăsta. E denivelat, iese din toate normativele".
Reprezentanțîi Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că știau despre aceste probleme și dau vina pe șoferii firmelor de construcțîi care nu ar fi respectat restricțiile de greutate. Cele mai mari denivelări au apărut după zilele caniculare de la sfârșitul lunii iulie.
Cristian Pistol, director general CNAIR: „Nu s-a respectat tonajul autovehiculelor care au circulat pe acest pod, pe de-o parte, pe de altă parte știți că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricții de tonaj la 7,5 tone, restricții care nu au fost respectate de către operatorii economici”.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt la Ministerului Transporturilor: „În zonele cu exploatări forestiere sau în zonele cu exploatări de balast există mașini care merg cu supratonaj. ISCTR-ul și Poliția ar trebui să stea – nu la pândă, la vedere – și măcar să îi descurajeze, dacă nu îi amendează".
Încă de la inaugurarea podului, reprezentanții antreprenorului italian au cerut implicarea poliției, astfel încât șoferii de camioane să nu transporte mai mult de 40 de tone, cât le permite legea.
Viorel Eșanu, reprezentant al antreprenorului: „Am vorbit cu reprezentanții Poliției Rutiere, atât cei de la Brăila, cât și cei de la Tulcea, și ne-au asigurat că vor institui patrule pe toată această bucată de drum deschis, ca să putem să învățăm participanții la trafic cu aceste noi restricții".
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a declarat că problemele vor fi remediate de constructor și circulația nu va fi afectată. Podul de la Brăila, supranumit „Golden Gate-ul” românesc, a fost inaugurat pe 6 iulie, și este al treilea cel mai mare pod suspendat din Uniunea Europeană.
Sursa: Pro TV
Etichete: pod braila, CNAIR, ministerul transporturilor,
Dată publicare:
12-08-2023 10:39