Cât costă o călătorie cu trenul de la Satu Mare la Mangalia. Ca durată, drumul depășește 20 de ore
Orașele mari din toate regiunile țări vor fi conectate în perioada verii cu stațiunile de pe litoralul românesc. Timp de trei luni, 30 de garnituri vor sta la dispoziția celor care vor să-și petreacă vacanța la malul mării.
Deși este mai ieftin în comparație cu alte mijloace de transport, drumul spre mare cu trenul poate dura și 20 de ore pentru cei din nordul țării, fără să fie luate în calcul și întârzierile. Și cu mașina călătoria poate dura mai mult decât ați planificat. Sunt restricții de circulație la ieșirea din București, pe Autostrada Soarelui.
În total, 30 trenuri, 15 dus/15 întors vor face drumul spre mare din iunie până când se termină vacanță copiilor pe 8 septembrie.
În funcție de zona de unde veniți, luați în calcul două – trei zile ]n plus de vacanță, altfel riscați să o petreceți pe toat[ în tren.
De exemplu, dacă plecați de la Oradea o să stați pe drumuri aproape 19 ore, iar biletul costă în jur de 220 de lei pentru un adult. De la Satu Mare până la Mangalia călătoria este și mai lungă, trece de 20 de ore și plătiți 290 de lei pentru un loc. Drumul de la Iași spre litoral este mai scurt , durează în jur de 13 ore și costă aproximativ 200 de lei.
Țineți cont și de secțiunile cu probleme – pe ruta directă Cluj-Oradea trenurile nu circulă pentru că șantierele se modernizează, iar între Brașov și Sighișoara sunt restricții.
Cel mai repede ajungeți cu trenul de la București la mare. Călătoria nu ar trebuie să fie mai lungă de 2 ore dacă ajungeți la Constanța și trece de 4 dacă mergeți spre Mangalia.
Ada Mesesan, purtător de cuvânt CFR Călători: „CFR Infrastructură a intervenit în lucru și sunt întârzieri. Vitezele reduse. Liniile nu permit viteză mai mare”.
Mașina rămâne pentru mulți cel mai comod mijloc de a pleca în concediu. În funcție de trafic și de blocajele care se formează la intrările și ieșirile din oraș, o călătorie până la Constanța se face în două ore și jumătate și trece de trei dacă vreți să ajungeți la Mangalia.
În următoarea lună, la kilometrul 13 pe Autostrada Soarelui, vor fi restricții de circulație pe o porțiune de un kilometru. Aici, constructorul lucrează la nodul rutier care face legătura cu Autostrada A zero.
Marius Ioniță, adjunct manager de proiect: „Restricții de circulație avem punctuale pe A2 și în anumite zile. Restircțiile presun închiderea doar a unei singuri benzi pe un singur sens. Restricțiile vin pentru a finaliza lucrările, pentru a monta panourile, marcaje, zonele de racordarea cu următoarea autostradă”.
Drumul spre mare va fi mai rapid imediat ce porțiunea de aproximativ 10 kilometri de la DN4 Olteniței până la intersecția cu Autostrada Soarelui va fi gata. Cel mai devreme spre finalul lunii iulie, începutul lunii august, promit autoritățile. Abia atunci se va circula pe mai bine de jumătate din inelul sudic al Autostrăzii A zero, adică pe 33 de kilometri.
Irinel Scrioșteanu, secretat de stat Ministerul Transporturilor: „În ceea ce privește lotul pe care îl avem, lotul care face juncțiunea cu A1 București - Pitești, acesta este în lucru la fel. Acolo vizăm darea în trafic la sfârșitul acestui an, astfel încât să putem să închidem semi inelul sudic între A1 și A2”.
Inelul sudic este important pentru că va prelua aglomerația care se formează pe actuala Centură a Capitalei și va asigura tranzitul tuturor camioanelor și tirurilor de marfă care vin din centrul țării și vor să ajungă la vamă sau la Constanța.