„46 de grade afară, 40 înăuntru. Au ridicat din umeri”. Calvar într-un tren CFR pe ruta Cluj - Iași
Situație revoltătoare într-un tren al CFR Călători, semnalată de un cititor al Știrilor Pro TV.
Acesta a transmis un mesaj redacției în care a relatat că pasagerii trenului InterRegio 12831, pe ruta Cluj–Iași, au fost nevoiți să călătorească fără aer condiționat, în plin cod portocaliu de caniculă.
„Trenul IR12831 Cluj–Iași a venit cu o oră întârziere, iar după îmbarcare am aflat că nu are aer condiționat, deși este cod de caniculă. Temperatura resimțită afară era de 46°C, iar în interior de 40°. Controlorii au ridicat din umeri și ne-au îndemnat să sunăm la Telefonul Verde CFR pentru reclamații. Am sunat și acolo, dar doamna care a răspuns a spus, cu nonșalanță, că tot ce poate face e să anunțe mai departe. Zero responsabilitate sau grijă pentru călătorii care au plătit pentru un transport civilizat!”, a relatat pasagerul.

Trenuri întârziate din cauza caniculei
Incidentul vine în contextul în care CFR Călători a anunțat oficial, vineri, că circulația trenurilor ar putea fi afectată în perioada următoare din cauza caniculei, fiind impuse restricții de viteză pe fondul temperaturilor extreme.
Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

„În contextul avertizărilor de caniculă şi disconfort termic accentuat emise de Administraţia Naţională de Meteorologie, CFR Călători informează publicul că pot apărea întârzieri şi dificultăţi în circulaţia trenurilor, generate de condiţiile atmosferice extreme specifice sezonului cald. Restricţiile de viteză care se impun din cauza temperaturilor extreme sunt decise de către CFR SA - administratorul infrastructurii feroviare, ele ducând inerent la întârzieri în circulaţia trenurilor de călători", se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, CFR Călători depune eforturi susţinute pentru menţinerea în circulaţie a tuturor unităţilor de material rulant echipate constructiv cu instalaţii de climatizare şi pentru asigurarea funcţionării acestora în condiţii cât mai bune.
„Întregul parc de vehicule feroviare este verificat tehnic şi funcţional înainte de plecarea în cursă, pentru a preveni eventuale defecţiuni în parcurs. În plus, au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanţă, printre care: înlocuirea filtrelor de aer; curăţarea cu jet de apă şi aer sub presiune a componentelor instalaţiei de climatizare; verificarea presiunii agentului frigorific; însoţirea trenurilor de către electricieni de vagoane pe anumite rute şi intervale orare cu temperaturi extreme; intervenţii operative în staţii dotate cu personal tehnic specializat", se mai precizează în document.
Totodată, CFR Călători menţionează că instalaţiile de climatizare de la bordul vagoanelor au fost proiectate conform standardelor europene pentru zona climatică II (România, Ungaria, Austria, Germania, Danemarca, Belgia).
„În ultimii ani, însă, valurile de căldură au generat temperaturi comparabile cu cele din zona climatică I (Grecia, Italia, Portugalia, Spania, Turcia), ceea ce afectează performanţele echipamentelor. În condiţii de temperaturi exterioare de peste 35°C la umbră (echivalentul a 50-80°C la soare, lângă trenuri), agregatele de climatizare pot funcţiona sub parametrii normali sau pot intra automat în regim de ventilaţie, pentru a preveni avarii grave. Aceste disfuncţionalităţi sunt determinate de condiţii climatice extreme, care pot depăşi limitele tehnice de funcţionare ale echipamentelor actuale", se mai precizează în document.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: canicula, CFR Calatori, trenuri, intarzieri,
Dată publicare:
04-07-2025 16:37