Când va fi gata cea mai modernă autostradă din România. Proiectul costă 4,7 miliarde de lei
Un număr foarte mare de firme și asocieri, 39 în total, figurează pe lista celor care au depus pentru construirea primelor trei loturi din autostrada Moldovei - A7.
Este segmentul care pornește din Muntenia și străbate distanța Ploieșți - Buzău. Potrivit proiectului, lucrările vor dura 3 ani și vor costa aproape 4,7 miliarde de lei.
Sectorul Ploiești-Buzău, cu o lungime de 63 de kilometri a fost împărțit în 3 loturi. Fiecare dintre ele a stârnit interes pentru constructori.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
13 oferte pentru lotul 1 Dumbravă – Mizil (km 0 – km 21)
12 oferte pentru lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21 – km 49)
14 oferte pentru lotul 3 Pietroasele – Municipiul Buzău (km 49 – km 63)
„Din nodul rutier care va fi în această zonă, autostrada va traversa aerian calea ferată Ploiești – Urziceni și va continua drumul către Moldova”, a explicat Marian Apostol, primarul comunei Dumbravă.
Autoritățile spun că autostrada Ploiești – Buzău va fi cea mai modernă din țară. Străbate numai zone de șes și este prevăzută cu 6 noduri rutiere, 42 de poduri și pasaje și 4 spații de servicii, unde vor fi amplasate și stații de încărcare pentru mașini electrice. De-a lungul autostrăzii, vor fi plantate 160 de hectare de perdele forestiere.
„E foarte important să avem apetit pentru lucrările de genul acesta și mai ales să avem companii românești care utilizează resurse locale, atât resurse umane pentru angajații români cât și ceea ce înseamnă materie primă. Ar putea fi făcută măcar în doi ani de zile”, a declarat Augustin Hagiu, general manager Federația Operatorilor Români de Transport.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură nu sunt însă optimiști în privința semnării contractelor de execuție.
„Or să fie contestații și pur și simplu o să dureze până când compania de drumuri o să evalueze toate ofertele. Sunt ofertanți foarte mulți, chiar foarte mulți problema este că nu prea ne bucură, cu câteva excepții, numele ofertanților”, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură.
Comuna Dumbrava din Prahova se poate mândri că pe teritoriul ei trec două autostrăzi. A3 - București - Ploiești și A7 - Ploiești - Buzău. Dar localnicii nu au acces direct către drumul de mare viteză. În plus, aici vor fi expropriate 800 de terenuri, iar proprietarii nu sunt mulțumiți de banii primiți de la stat.
O autostradă care să străbată Moldova este așteptată de 30 de ani.
Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, promitea că până la sfârșitul anului vor fi lansate licitațiile și pentru sectoarele Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani