Căldura a dat peste cap și mersul trenurilor. „Trenul groazei de la Deva vine. Mai rău decât într-o clocitoare”
Căldura a dat peste cap și mersul trenurilor. Călătorii au ajuns cu întârziere la destinație, nervoși și obosiți. De vină pentru întârzieri sunt limitele de viteză impuse de caniculă, în special în zonele în care infrastructura nu a fost modernizată.
Și camioanele, mai grele de 7,5 tone, au rămas în parcări din cauza restricțiilor anunțate de CNAIR, pentru a nu distruge asfaltul încins.
Călător: „Jale, foarte cald”.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Călător: „Trenul groazei de la Deva vine, vine sufocant, mai rău decât într-o clocitoare”.
Călător: „Foarte rău, fără aer, fără apă, condiții minime, bani mulți pe bilet”.
Călător: „Foarte cald în tren, foarte cald, am venit de la Craiova, jale”.
Supărați, însetați și nervoși, pasagerii care au călătorit cu trenul, mai ales în partea de sud a țării, au ajuns cu întârziere.
Călător: „Nici nu se simțea, nici când puneam mâna nu se simțea, nu se simțea nimic, nici măcar un strop de aer condiționat, nimic, mai degrabă aer cald sincer”.
Au fost și întârzieri din cauza restricțiilor de viteză.
Temperatura la nivelul șinelor este verificată periodic de către reprezentanții CFR Infrastructură. Temperatura în șine era de 52 de grade marți. Așadar, toate trenurile care trec prin Gara de Nord trebuie să reducă limita de viteză cu cel puțin 20 sau 30 de kilometri pe oră, față de limita stabilită inițial.
Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR S.A: „În general, restricțiile de viteză se introduc pe intervale de stații unde nu au fost desfășurate lucrări de modernizare ample”.
Pentru a nu afecta asfaltul, restricții au fost și pe autostrăzi, drumuri expres și drumuri naționale în județele afectate de căldură, pentru camioanele care depășesc 7,5 tone. Au avut verde pe șosele doar transporturile de persoane, de animale și de produse perisabile.
Călin Bichir, vicepreședintele VPSC: „O bună parte din rețeaua României este depășită, este ieșită practic din garanția de exploatare și, atunci, este normal să apară șlauri, făgașe care, din punct de vedere constructiv, trebuie remediate în regim de urgență, ceea ce ar fi foarte greu nefiind bugetat”.
Șoferii sunt supărați și susțin că în aceste zile au pierderi însemnate.
Șofer: „Din cauza restricțiilor nu putem să circulăm, ajunge și marfa târziu și noi, la rândul nostru, luăm bani mai puțin salariu, mai puțin adică nu se face kilometri”.
Șofer: „Este un dezastru pentru noi, șoferii, să rămâi în condițiile astea de temperatură, la 30-40 de grade în mașină, fără climă de staționare, fără nimic”.
Șofer: „Parcările pe România nu au dușuri, nu sunt condiții pentru tiriști”.
Reprezentanții transportatorilor spun că aceste restricții ar fi impuse numai în țara noastră.
Dorin Pop, vicepreședinte APTE 2002: „Trebuiau gândite niște culoare de acces pentru camioane. Așa se pierde timpul. Sunt pierderi enorme în breasla transportatorilor”.
Restricțiile vor fi valabile și miercuri, între orele 10 și 20.