Bucureștenii vor putea să folosească un bilet sau abonament unic pentru transportul public. Ce preț va avea
După modelul altor capitale europene, și regiunea București-Ilfov va avea un bilet unic pentru transportul public. Călătorii vor putea merge cu autobuzul, tramvaiul, metroul și chiar trenul metropolitan cu un singur abonament.
Proiectul este momentan în dezbatere publică și ar urma să intre în vigoare pe 15 februarie. Apoi, astfel de sisteme integrate ar putea fi extinse în Cluj, Iași sau Timișoara.
Un astfel de abonament de o zi ar urma să coste 20 de lei, pentru trei zile 40, iar pentru o lună 210 lei. Cei care călătoresc frecvent vor putea cumpăra și abonament pentru o perioadă mai lungă de timp. Cel pentru un an, de pildă, costă 2.000 de lei. Și se vor putea face și combinații, cu doar două mijloace de transport, de exemplu de suprafață și metrou, la un preț mai mic.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Momentan, singurul tren metropolitan este cel care merge de la Gara de Nord la Otopeni. Astfel că acest nou tip de abonament ar putea fi folosit și de cei care merg cu trenurile obișnuite prin alte localități din jurul Capitalei. Buftea, Brănești sau Chitila ar putea urma după Otopeni și Mogoșoaia, unde circulă deja trenul metropolitan.
„Vrem sa dezvoltăm acest bilet de tren metropolitan și pe alte rute de tren care merg mai departe, dar pentru cei care merg în regiunea București-Ilfov, până la limita zonei metropolitane, să fie valabil acest abonament, în așa fel încât chiar dacă nu avem tren metropolitan de exemplu pe ruta Chitila-Buftea-Periș, totuși să fie valabil, pentru toate trenurile care tranzitează acel traseu”, a declarat un secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Primăria Capitalei are un plan mai vechi cu multe trasee pentru trenuri metropolitane.
„Noi avem o uriașă oportunitate pe care nu am folosit-o până acum, faptul că Bucureștiul are o linie de centură feroviară de jur împrejur, încă o linie care trece prin Pipera și câteva gări interioare. Acolo unde vrem să ajungem este să avem tren metropolitan, adică să avem autobuz, troleibuz, tramvai, metrou și tren care să circule în București”, a transmis primarul Capitalei.
Prima linie de tren metropolitan ar trece prin zona Pipera, unde sunt cele mai multe clădiri de birouri, și ar putea fi gata într-un an și jumătate, spune primarul Nicușor Dan. La final ar urma să fie opt tronsoane de cale ferată.