Bicicleta, cel mai sigur mijloc de transport pe timp de pandemie. Cât costă una echipată de oraș
Mersul pe bicicletă este o soluție la îndemâna tuturor pentru reluarea deplasării chiar și în timpul pandemiei COVID-19. Ne-o recomandă, la pachet cu mersul pe jos, Organizaţia Mondială a Sănătății.
Scade astfel riscul epidemiologic asociat cu aglomeraţia din transportul în comun. În plus, facem mișcare și reducem drastic poluarea. Statele europene iau deja măsuri pentru bicicliști. Și românii încep să îmbrățișeze ideea. Lipsesc însă traseele speciale.
Prin natura ei, bicicleta asigură distanţarea socială. Iată un bun argument pentru a o folosi, nu doar în scop de agrement. Pe două roți, drumul spre serviciu s-ar putea dovedi mai sigur - uneori chiar mai scurt - decât cu maşina sau cu autobuzul.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Maximilian Radu Munteanu, biciclist: "Toată lumea încearcă să prevină răspândirea bolii şi tine de o logică elementară - ca să stai pe bicicletă, cu 2-3 metri în jurul tău e cu totul altceva faţă de a sta în autobuz bot în bot cu mai mulţi oameni. O să ai foarte mult spaţiu în jurul tău, aşa că e o alternativă foarte bună la transportul în comun."
Românii par să fi înţeles asta şi vizitează tot mai des site-urile ori magazinele de profil.
Silviu Mărunțel, biciclist: „Mi se pare o idee bună pentru că transportul în comun ajută la răspândirea virusului, iar bicicleta chiar ne izolează”
Reporter: „Vă gândiţi să folosiţi mă des bicicleta de acum?
Silviu Mărunțe: Sigur, chiar o s-o folosesc pentru a mă proteja pe mine şi familia mea”
O bicicletă complet echipată pentru oraş, cu service şi garanţie doi ani, porneşte de la 1.400 de lei. Doar că în România, pistele sunt puţine, iar managamentul traficului privește doar mașinile.
Dan Pop, biciclist: „Prea multă poluare, prea mult fum.Nnu port să folosesc bicicleta prin oraş când e atât de mult fum, atât de multă poluare. Acuma, dacă toată luma ar folosi bicicleta, ar fi un lucru bun, dar nu cred că se va întâmpla asta”.
Pentru a preveni răspândirea noului coronavirus, oraşe ca Paris, Milano sau Berlin au decis să ia din benzile de circulaţie ale maşinilor şi să le aloce temporar bicicliştilor. O asociaţie de profil din România a cerut Ministerului de Interne măsuri pentru încurajarea folosirii acestui mijloc de transport. Încă aşteaptă răspuns.
Radu Mititean, Federatia Bicicliştilor din România: "Eşti mult mai puţin expus decât dacă eşti înghesuit în mijloc de transport comun. Din păcate, autorităţile române par să ignore această oportunitate şi n-am văzut nicio încercare serioasă de a profita de această perioadă în care traficul rutier este oricum mult mai redus."
Statisticile arată că, în România, vânzările de biciclete au crescut constant în ultimii 3 ani. Totuşi, suntem pe antepenultimul loc la nivel european.