Șeful Apărării din Bulgaria taxează lipsa de investiții în autostrada care să lege România de Grecia. NATO ar beneficia

×
Codul embed a fost copiat

Șeful Apărării din Bulgaria trage un semnal de alarmă și vorbește despre lipsa infrastructurii care ar putea să le permită trupelor NATO o desfășurare terestră rapidă pe flancul de est.

Acesta a cerut guvernului investiții de 6 miliarde de euro în autostrada care va lega Marea Mediterană de Marea Neagră.

Dacă vecinii au făcut 8 kilometri din acest amplu proiect, România este încă la etapa studiilor de fezabilitate.

Generalii noștri atrag atenția că avem probleme mari și cu infrastructura actuală, care nu ar permite convoaielor grele să treacă munții.

Amiralul Emil Eftimov susține că Autostrada Mării Negre devine un obiectiv important pentru NATO în contextul războiului din Ucraina.

Citește și
Transportatori
Zeci de protestatari lăsați fără permis când se îndreptau spre Portul Constanța acuză jandarmii că le-au întins o capcană
Ciclonul care afectează Europa ajunge și în România: „Ne așteptăm la un grad ridicat de instabilitate”. Regiunile vizate de furtuni

Grecia, Bulgaria și România s-au pus de acord încă de anul trecut să construiască un coridor de transport între Constanța și Salonic, însă, deocamdată nu există un proiect pe hârtie, iar acest lucru împiedică desfășurarea rapidă a forțelor NATO, susține seful Apărării de la Sofia.

„NATO poate reacționa pe cale aeriană și pe mare relativ rapid, dar pentru a reacționa terestru, pentru a se desfășura forțe și mijloace este un proces logistic foarte complex. În acest scop, trebuie să existe infrastructură la fața locului”, conform Mediapool.

Afirmația amiralului este întărită și de experții români, în condițiile în care Turcia controlează strâmtorile din Marea Neagră și nu permite trecerea navelor militare decât în condiții stricte.

Virgil Bălăceanu, general în rezervă al Armatei Române: „Aceste culoare trebuie să răspundă necesitaților de dislocare în situații de criza a forței de răspuns NATO, o forță considerabilă dacă vorbim de cei 300.000 de oameni și echipamentele, munițiile și alte tipuri de materiale aferente acestei structuri de forte. Tancul de luptă Abrams trece de 70 de tone pregătit complet. În condițiile în care trebuie să treci cu garniturile de tren sau trailerele peste trecătorile din Carpați. Problemele sunt destul de serioase. Noi trebuie să reluam prin proiecte europene proiectele de infrastructură mai ales pe calea ferată, care e în colaps.”

În prezent există propuneri care ar putea lega terestru Marea Neagra de Mediterană. De pildă, granița dintre România și Bulgaria ar putea fi conectată prin viitoarea autostradă numită „Alternativa Techirghiol” sau „varianta de ocolire Mangalia”. Cele două proiecte se află acum în etapa finală de realizare a studiilor de fezabilitate.

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: „Vorbim de un proiect ca de obicei, finanțat prin fonduri europene și care are importanță inclusiv militară. Eu zic că în maxim două săptămâni este scos la licitație. Este finalizat aproape total. Sigur că rămâne și distanța de la Mangalia până în graniță”.

Chiar dacă această legătură va fi gata, tot nu va fi suficientă pentru o desfășurarea rapidă a trupelor NATO în România.

Virgil Bălăceanu, general în rezervă al Armatei Române:Această infrastructură trebuie să continue către zonele de est și sud est a României. Acestea sunt direcțiile care pot fi amenințate. Ca atare trebuie să vezi capacitatea de dislocare a trupelor proprii și NATO în zona Dobrogei, trebuie să vezi capacitatea de dislocare înspre Iași, în nord înspre Suceava.”

Potrivit unor surse militare, în România sunt dislocați acum în jur de 5.000 de militari străini, cei mai mulți în baza militară de la Mihail Kogălniceanu în județul Constanța.

Articol recomandat de sport.ro
Un europarlamentar intră în acționariatul lui CFR Cluj: ”Nu poți să refuzi o astfel de ofertă!”
Un europarlamentar intră în acționariatul lui CFR Cluj: ”Nu poți să refuzi o astfel de ofertă!”
Citește și...
Șoferul unui autobuz a primit o amendă de 31.000 de lei după ce polițiștii de pe A1 l-au oprit pentru control
Șoferul unui autobuz a primit o amendă de 31.000 de lei după ce polițiștii de pe A1 l-au oprit pentru control

Agenții de poliție pe Autostrada A1 Deva-Nădlac au acordat o sancțiune de 31.000 de lei unui șofer de autobuz, în urma verificării cartelei tahograf.

Zeci de protestatari lăsați fără permis când se îndreptau spre Portul Constanța acuză jandarmii că le-au întins o capcană
Zeci de protestatari lăsați fără permis când se îndreptau spre Portul Constanța acuză jandarmii că le-au întins o capcană

Treizeci de protestatari au rămas fără permise conducere, marţi seară, după ce au circulat pe contrasens pe Autostrada A4. Ei încercau să ajungă la protestul care se desfăşura la intrările în Portul Constanţa.

Momentul în care un avion se prăbușește în flăcări pe o autostradă. Pilotul a murit, iar alte trei persoane au fost rănite
Momentul în care un avion se prăbușește în flăcări pe o autostradă. Pilotul a murit, iar alte trei persoane au fost rănite

Un avion a luat foc și s-a prăbușit pe o autostradă din Chile, după ce a lovit cu o aripă cablurile electrice. Pilotul a murit, iar alte trei persoane, aflate într-o mașină pe autostradă, au fost rănite grav.

Recomandări
Lupta pentru putere în SUA se duce cu vorbe grele. Trump și Biden s-au numit
Lupta pentru putere în SUA se duce cu vorbe grele. Trump și Biden s-au numit "prost" sau "ratat" într-un duel la distanță

Donald Trump l-a calificat din nou pe Joe Biden drept un "escroc", sâmbătă, în Texas, în faţa unor susţinători a armelor.

Cum a fost filmată bona de 69 de ani lovind copilul de un an aflat în grijă. „Treci și bea lăptic! Taci! Taci! Gata!”
Cum a fost filmată bona de 69 de ani lovind copilul de un an aflat în grijă. „Treci și bea lăptic! Taci! Taci! Gata!”

O femeie de 69 de ani, angajată bonă de o familie din București, a fost reținută de poliție și acuzată că a lovit copilașul de 1 an și două luni, pe care trebuia să-l îngrijească. Acum este cercetată sub control judiciar.

Mircea Geoană: sistemul de vot din România, cel mai primitiv din Europa. De ce l-a invocat pe Bill Gates
Mircea Geoană: sistemul de vot din România, cel mai primitiv din Europa. De ce l-a invocat pe Bill Gates

Sistemul de vot din România este cel mai primitiv din toată Europa, crede Mircea Geoană. Secretarul general adjunct al NATO a vorbit despre „democratizarea votului”.