Angajări cu salariul la vedere. Domeniile în care angajatorii manifestă cel mai ridicat nivel de transparență
Firmele sunt tot mai deschise să publice salariul când caută oameni. O treime dintre anunțurile de angajare de pe o platormă online de specialitate afișează acum sumele oferite - dublu față de anul trecut.
Angajatorii spun că astfel atrag mai ușor candidații potriviți și încheie procesul de recrutare mai repede, în timp ce angajații se bucură pentru că știu din start la ce să se aștepte.
La 21 de ani, Robert e unul dintre cei mai de succes agenți imobiliari din firma la care lucrează. Pe lângă flexibilitatea oferită de job, i-a atras atenția salariul, precizat în anunțul de angajare. În două săptămâni avea un loc de muncă.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Robert Bikali, agent imobiliar: „Salariul era afișat. Asta a fost prima opțiune și primul lucru care m-a motivat. Dacă n-aș vedea salariul nu m-ar impresiona anunțul, pentru că să mă duc la un interviu, să pierd timpul și nu știu cât câștig și numai acolo aflu".
Angajări cu salariul la vedere
La o companie din Cluj-Napoca, unde muncesc peste 20 de oameni, se fac angajări cu salariul la vedere. Așa reușesc recrutorii să finalizeze procesul într-un timp mai scurt. Poate dura doar o săptămână să găsească pe cineva potrivit.
Andrada Luca, asistent manager: „Ne-am dat seama că sunt mai multe persoane care aplică în momentul în care afișăm salariile. Vin cu mai multă încredere și sunt mult mai mulțumiți pentru că au deja informații când vin la primul interviu".
De altfel, numărul de anunțuri de pe o platformă online de joburi care includ acum și salariul sau intervalul salarial s-a dublat faţă de anul trecut.
Ana Călugăru, managerul PR al unei platforme de anunțuri: „Anunțurile cu salariul afișat au cu până la 40 la sută mai multe vizualizări decât celelalte. Avem în platformă 33% din numărul total de poziții care au salariul public. Asta înseamnă, în cifre concrete, peste 8.000 de poziții".
Magnoliu Stan, consultant resurse umane: „La posturile clare, posturile simple, ajută foarte mult să publice și scurtează și eficientizează procesul de recrutare. Unde posturile sunt mai complexe, depinde foarte mult de experiență, de know-how, de gradul de implicare a angajaților. S-ar putea să nu fie atât de simplu să cuantifici într-o singură cifră".
Domeniile pentru care angajatorii manifestă cel mai ridicat nivel de transparență în ce privește beneficiile financiare sunt industria alimentară, retail, call center, imobiliare și construcții.