Accidentul de pe Autostrada Soarelui a declansat planul ROSU. Cum puteau autoritatile sa evite aglomeratia
Blocaj total duminica seara pe Autostrada Soarelui, cand o multime de oameni ar fi vrut sa ajunga mai repede acasa de pe litoral. Un autocar a lovit din spate un automobil, care la randul lui a acrosat alte trei masini.
Autoritatile au activat planul rosu de interventie si in final cinci persoane au ajuns la spital. Soferii spun ca acest haos putea fi evitat daca autoritatile ar fi deviat imediat circulatia pe rute ocolitoare.
Circulatia pe autostrada plina cu zeci de mii de turisti a incremenit mai bine de o ora, dupa care s-a inaintat cu viteza foarte mica, din cauza unui accident produs in apropierea statiei de taxare de la Fetesti. Un autocar plin cu pasageri care venea dinspre Constanta a lovit din spate un autoturism care a acrosat la randul lui urmatoarele 3 masini din fata.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"S-a vazut ca un fum, pe urma am coborat din masina si am vazut oamenii de acolo cum ieseau din masinile avariate. Un tip cred ca era soferul. Avea piciorul legat cu ceva si ii curgea sange de la picior. O doamna era intr-un soc", a declarat un martor.
Victimele - 5 la numar - au scapat doar cu rani usoare. O singura persoana a suferit un atac de panica.
Raed Arafat: "A fost activat si planul rosu. Au fost trimise mai multe autospeciale de la pompieri, descarcerare grea, autospeciala de transport multiple victime, mai multe masini SMURD si ale serviciului de ambulanta si un elicopter SMURD la fata locului."
Din cauza accidentului, pe tronsonul Cernavoda - Fetesti s-a format o coada lunga de zeci de kilometri, mai ales ca era ora la care turistii se intorceau de la mare. Cei mai multi au iesit din masina, nevoiti sa astept in coloana, iar copiii si-au gasit de lucru - au jucat fotbal pe autostrada.
Soferii care veneau de pe litoral ar fi putut fi informati cu ajutorul panourilor electronice ca autostrada este blocata din cauza unui accident. Ar fi putut folosi rutele ocolitoare si nu ar mai fi stat nemiscati zeci de minute in trafic.
Echipajele de politie ar fi putut devia circulatia inainte de Medgidia, singura iesire de pe autostrada inainte de Cernavoda, spre Mihail Kogalniceanu, cu directia Harsova, apoi Slobozia de unde ar fi putut ajunge din nou pe Autostrada Soarelui. In total, vorbim de un ocol de doar 35 de km.
Si acesta nu a fost singurul hop pe care l-au intampinat turistii care s-au intors aseara de la mare. Multi soferi abia inaintau pe podul de la Agigea, unde circulatia este restrictionata pe o banda pe fiecare sens de mers.
Exista un al doilea pod peste canalul Dunare- Marea Neagra, dar este destul de prost semnalizat. Dupa ce iesiti din Eforie Nord, trebuie sa fiti atenti pentru ca veti gasi un mic indicator care va trimite spre A2.
Reactia CNADNR privind accidentul, la solicitarea Stirilor PRO TV
1. De ce nu au aparut avertismente pe panourile electronice de pe autostrada in care oamenii sa fie informati de accident si de eventualele rute ocolitoare?
Activitatea de afisare pe panourile cu mesaje variabile a informatiilor referitoare la accidentele rutiere (set de mesaje predefinite) se stabileste in stransa legatura cu reprezentantii Inspectoratului General al Politiei Romane. Circulatia rutiera s-a desfasurat cu dificultate din cauza comportamentului si indisciplinei participantilor la trafic.
2. Exista vreo posibilitate prin care soferii care circula pe autostrada sa fie anuntati de accidente sau incidente printr-un sistem special pe radioul din masini? Astfel de sisteme exista in alte tari. De ce nu sunt implementate in Romania?
Precizam ca a fost creata si testata platforma de transmitere de date prin canale de radiodifuziune (RDS) la bordul vehiculelor, respectiv platforma de test pentru transmiterea mesajelor prin Radio Data System (RDS). Aceasta activitate este implementata de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.
3. De ce nu au existat filtre cu cativa kilometri inainte de accident pentru a-i indrepta pe soferi pe rute ocolitoare, ca sa nu stea ore intregi pe autostrada, blocati de accident?
Actiunea de organizare a filtrelor de deviere a traficului rutier nu face parte din domeniul de activitate al C.N.A.D.N.R. S.A., aceasta actiune revenind Inspectoratului General al Politiei Romane.