A fost sfințită nava construită la Constanța. Planuri mărețe pentru marinarii români
Veste bună pentru navigatorii români! Şantierele navale de la noi lucrează la capacitate maximă şi livrează vase noi şi către armatorii români, ceea ce înseamnă mai multe locuri de muncă pentru marinarii noștri.
Din păcate, în prezent mai bine de 70 la sută dintre navigatori români lucrează pentru armatori din străinătate, care de multe ori îi tratează prost.
Despre nava Hystria Atlas
Nava Hystria Atlas este un tanc de produse petroliere şi chimice construit în şantierul naval Constantă. Vaporul a fost sfinţit joi. Are la bord un echipaj format din 30 de membri, toţi români, care vor pleca împreună în primul voiaj al navei.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Este o navă care este realizată practic integral de şantierul naval Constantă care s-a ocupat de la faza de concept până la faza de realizare a navei. Va fi operată de către navigator români. O a doua navă este în stadiul de 50 la sută de realizare urmând să fie livrata în mai puţin de un an de zile”, spune Radu Rusen, director SNCTA.
„Asta înseamnă că sunt locuri de muncă pentru ai noştri, pentru romani şi înseamnă foarte mult pentru familiile marinarilor care lucrează aici sunt contracte ITF, sunt condiţii bune de muncă şi viaţa”, spune Adrian Mihalcioiu reprezentant ITF România.
Situația actuală a navigatorilor români
În prezent, mai bine de 70 la sută dintre navigatori lucrează pentru armatori din Grecia, Japonia, Norvegia și Italia. Mulţi dintre ei se plâng de neplata salariilor, contractele de muncă neconforme, nerespectarea drepturilor, riscurile de piraterie şi chiar presiunile psihice.
„Una e să vorbeşti într-una engleza mai să fii într-un echipaj multinaţional. E o oarece înstrăinare atunci când ai de ai tăi la bord altfel este atmosfera”, spune un marinar.
La Constanța şi Mangalia sunt două dintre cele mai mari şantiere de construcţii şi reparaţii de nave din Europa, iar navele construite pentru armatori romani navighează de cele mai multe ori doar cu marinari de-ai noştri.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!