19:00, Ancheta Stirile ProTV despre tragedia din Apuseni. Cum puteau fi salvate victimele in mai putin de 40 de minute

×
Codul embed a fost copiat

Cei doi oameni au murit cu zile, aceasta este concluzia specialistilor care au dat detalii pentru Stirile ProTV. Salvatorii ar fi putut ajunge la ei in 40 de minute, in cel mult o ora, nu la miezul noptii.

Apelul la 112 a fost lansat la 16:16, dar echipele de salvare nu au ajuns la ora 17, asa cum ar fi fost poate normal ci abia undeva dupa ora 23:00.

Catalin Radu Tanase a analizat in direct la Stirile ProTV metodele prin care puteau fi localizate victimele accidentului aviatic.

Autoritatile se leaga de vechea triangulatie, ce foloseste 3 stalpi cu semnal GSM, ca in urma cu 10 ani. Problema era ca in Parcul National Apuseni, telefoanele erau vazute de un singur stalp GSM. Ar fi trebuit sa-i cauti pe o raza de 6km, enorm pe un teren muntos.

Exista multe alte mijloace, cele care ii fac pe specialisti sa spuna ca puteau fi salvati. Daca uitam de triangulatie, toti aveau cel putin un smartphone. Multe aplicatii iti dau coordonatele, chiar si fara internet. Acestea puteau fi comunicate celor de la 112, informatia ajungea la salvamontisti si in 40 de minute erau la avion.

Citește și
Victor Ponta
Se cauta vinovati. Ponta si Dragnea vor sa stie exact cum a actionat fiecare institutie in cazul accidentului aviatic
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

In plus, in zona era semnal 3G. Aplicatiile de socializare Viber sau Whatsapp puteau sa te localizeze perfect.

Orice avion cum este BN2 are sistemul ELT, o baliza radio care se porneste automat la prabusire. Acest sistem emite pe o singura frecventa in toata lumea, in banda VHF, o frecventa folosita strict pentru urgente. Aparatul a functionat, iar avioanele care au survolat zona au primit semnalul. Problema e ca nu a putut fi localizat prin satelit.

Fiecare inspectorat de urgenta, daca avea aparatura necesara, ar fi putut gasi epava cu statii de radio-locatie.

In tot acest timp, cei de la STS au venit cu un comunicat prin care spun doar:

"Localizarea locului evenimentului in Sistemul 112, s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informatiilor furnizate de operatorii de comunicatii mobile odata cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta si a fost pusa la dispozitia institutiilor care au participat la operatiunea de cautare si salvare"

La Stirile ProTV de la ora 19:00, urmareste o ancheta despre cum puteau fi salvate victimele in 40 de minute.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Cauzele accidentului aviatic sunt inca necunoscute. Salvatorii spun ca au primit coordonate gresite
Cauzele accidentului aviatic sunt inca necunoscute. Salvatorii spun ca au primit coordonate gresite

Misiune extrem de dificila in Muntii Apuseni, acolo unde ieri un avion medical cu 7 oameni la bord a aterizat fortat. Cei 7 erau, la randul lor intr-o misiune de salvare a altor vieti. Se indreptau spre Oradea, pentru o prelevare de organe.

Se cauta vinovati. Ponta si Dragnea vor sa stie exact cum a actionat fiecare institutie in cazul accidentului aviatic
Se cauta vinovati. Ponta si Dragnea vor sa stie exact cum a actionat fiecare institutie in cazul accidentului aviatic

Premierul Victor Ponta l-a desemnat, marti dimineata, pe vicepremierul Gabriel Oprea sa ii prezinte o informare, pana la sedinta de miercuri a Guvernului, despre modul in care a actionat fiecare institutie in parte in cazul operatiunilor de luni.

Raed Arafat a explicat pentru Stirile ProTV de ce avionul de 1 milion de euro este in revizie la Aerostar Bacau
Raed Arafat a explicat pentru Stirile ProTV de ce avionul de 1 milion de euro este in revizie la Aerostar Bacau

Culmea, in vreme ce doctorii aflati in avion au fost la un pas de moarte, in hangar sta un aparat de zbor performant si ultra-rapid, utilat pentru transporturi umanitare.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.