Efectul neasteptat al retelelor sociale: Femeia care poate prezice viitorul cu ajutorul Facebook
Site-uri de socializare precum Facebook si Twitter au evoluat in ultimii ani la un echivalent global. Noutatile pe care le genereaza ar putea prezice rezultate din lumea reala?
Economista britanica Noreena Hertz, considera ca analiza de la Twitter si Facebook, de exemplu, va deveni o forta dominanta în prognoza afacerilor.
Noreean Hertz declara pentru CNN ca: „De-a lungul ultimilor ani, am fost destul de obsedata de modul in care tehnologia ne schimba modul de perceptie al lumii”.
Alegeri 2024
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
Anul trecut, Hertz a efectuat un experiment pentru a demonstra puterea retelelor sociale ca un instrument pentru comportamentul uman pentru o intelegere mai buna.
"Am fost foarte interesata sa vad daca am putea face previziuni sau prognoze de ascultare în ceea ce spuneau oamenii pe social media", a spus ea.
Ea si o echipa de oameni de stiinta, sociologi si economisti, au lucrat impreuna pentru a dezvolta o metoda de cercetare care au sperat sa le permita sa prevada castigatorul unui concursu de talente.
Prin dezvoltarea unui algoritm sofisticat, echipa a "ascultat" sute de mii de tweet-uri si au dedus nu doar numarul si obiectul de mesaje, ci, de asemenea, pentru prima data, sentimentul. In acest sens au fost in masura sa faca o presupunere exacta cu privire la cine va ramane si cine va pleca in fiecare weekend.
Hertz a facut o cariera din a contesta puterile predictive ale modelelor de prognoza meteo traditionale, care, spune ea sunt departe de a fi perfecte.
Sub scoala ei de gandire, pentru ca marketingul social-media nu are nici o valoare reala, avem nevoie sa intelegem actiunile oamenilor ce inseamna cu adevarat. Daca cineva scrie un tweet: „Imi place Coca-Cola”, inseamna ca de fapt gandurile sunt sa cumpere Coca-Cola. Se poate? Doua cutii? Trei cutii? In cazul in care cineva da un retweet-ul altcuiva, inseamna ca se duc sa-l cumpere?"
La varsta de 19 ani, Hertz a castigat gradul ei la College University din Londra (UCL) si apoi sa mutat in Statele Unite pentru a studia pentru MBA (Master of Business Administration).
In douazeci si ceva de ani, ea se vede in Sankt Petersburg educand consilierii Boris Yeltsin's in economia de piata.
Aici, ea a castigat sursa de inspiratie pentru teza sa de doctorat, "Relatiile Rusiei in afaceri de reforma", de la Universitatea din Cambridge.
In 2002, ea a scris cartea " The Silent Takeover", in care discutata despre migrarea puterii de guvern.
In mod corect, anticipeaza ca pietele nereglementate si institutiile financiare uriase care ar fi, în viitorul apropiat, au consecinte grave pentru restul lumii.
Astazi, Hertz este un profesor la o serie de universitati si conceptele ei de pionierat de analiza de social media au potentialul de a influenta politica guvernului, de siguranta publica si cresterea economica.
Ea poate, pana in prezent, a prezis doar castigatorul unui concurs de canto national.