O vloggeriță din China a fost ucisă de fostul soț în direct. A stropit-o cu benzină și i-a dat foc
O vloggeriță din China a murit după ce fostul ei soț ar fi aruncat pe ea benzină și i-a dat foc, în timpul unei transmisii live, scrie BBC.
Lamu era foarte populară pe Douyin, versiunea chineză a TikTok, unde avea sute de mii de fani. Tânăra a suferit arsuri pe 90% din suprafața corpului și a murit la două săptămâni după atac.
Cazul a provocat o isterie pe rețelele sociale în legătură cu violența împotriva femeilor în China.
Lamu, de 30 de ani, din provincia Sichuan, și-a câștigat popularitatea online cu postări pozitive despre viața la țară și a fost apreciată pentru că nu a folosit machiaj în videoclipurile ei, clipuri care au avut milioane de aprecieri.
Potrivit presei de stat chineze, ecranul lui Lamu s-a înnegrit la scurt timp după ce a început să transmită în direct, pe 14 septembrie. Fostul ei soț ar fi intrat în casa înarmat cu un cuțit și cu benzină.
Într-o declarație a Biroului de Securitate Publică din Jinchuan se spune că, după atacul din 14 septembrie, tânăra a fost dusă la un spital local și, ulterior, transferată la altul din Sichuan, pentru un tratament complex.
Lamu a murit pe 30 septembrie.
Potrivit cotidianului Beijing Youth, Tang (fostul soț) ar fi fost violent, motiv pentru care Lamu a divorțat de el la începutul acestui an. Aveau împreună doi copii și fiecare a câștigat custodia unui copil.
La scurt timp după divorț, Tang a amenințat că va ucide un copil dacă Lamu nu se va recăsători cu el. Speriată, femeia a acceptat, dar a fugit de acasă după câteva zile și s-a ascuns. Bărbatul a bătut-o cu bestialitate pe sora soției, pentru a o determina să-i spună unde se ascundea aceasta. Familia l-a reclamat la poliție, însă, potrivit lor, nu s-a luat nicio măsură.
În cele din urmă, Lamu a divorțat din nou, iar bărbatul a câștigat custodia ambilor copii.
Poliția a declarat că Tang a fost reținut pe 14 septembrie, bărbatul fiind acuzat de crimă cu premeditare.
Cazul a generat discuții intense pe rețeaua socială Weibo din China. Peste 70 de milioane de oameni au folosit un hashtag care menționează moartea ei. Un utilizator a spus că speră ca după asta „femeilor li se va oferi mai multă protecție”.