Detalii șocante despre ultimele clipe de viață ale pasagerilor submersibilului Titan: Au murit ”ca într-un film de groază”
Pasagerii care au murit pe submarinul Titan ar fi fost conștienți de iminența catastrofei cu doar un minut înainte de implozie, a declarat un expert.
Expertul spaniol în submarine José Luis Martín a sugerat că submersibilul și-ar fi putut pierde stabilitatea din cauza unei defecțiuni electrice care l-a lăsat fără propulsie, făcându-l să cadă spre fundul mării "ca o săgeată pe verticală", cu hubloul orientat în jos.
El a estimat că submarinul a început să cadă liber la o adâncime de aproximativ 1.700 de metri și a căzut "ca și cum ar fi fost o piatră și fără niciun control" timp de aproximativ 914 metri, până când, la aproximativ 2.600 de metri, a "explodat ca un balon", din cauza schimbării rapide a presiunii.
Alegeri 2024
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
Martin a sugerat că pasagerii ar fi fost îngrămădiți unii peste alții într-un întuneric terifiant și total pe toată durata căderii, care ar fi durat între 48 și 71 de secunde.
Submersibilul Titan a pierdut comunicațiile cu nava sa de sprijin duminică, 18 iunie, în timpul coborârii spre epava Titanicului la 3.800 de metri sub suprafață.
Câteva zile mai târziu, resturile sale au fost recuperate. S-a spus că a suferit o "implozie catastrofală".
Turiștii Hamish Harding, în vârstă de 58 de ani, Shahzada Dawood, în vârstă de 48 de ani, și fiul său Sulaiman Dawood, în vârstă de 19 ani, pilotul Marinei franceze Paul-Henry (PH) Nargeolet și directorul executiv al OceanGate, Stockton Rush, au murit la bordul submersibilului.
Martin a oferit teoria sa cu privire la modul în care a eșuat submersibilul în timpul unui interviu acordat ziarului spaniol Nius.
'Punctul de plecare este că submarinul coboară fără niciun incident și în plan orizontal până când a ajuns la aproximativ 1.700 de metri (5.500 de picioare). În acel moment, a avut loc o defecțiune electrică. A rămas fără motor și fără propulsie. Atunci a pierdut comunicarea cu Prințul Polar', a declarat el, potrivit Daily Mail.
El a sugerat apoi că lipsa de propulsie l-ar fi făcut să își piardă stabilitatea și să înceapă să coboare rapid.
'Titanul și-a schimbat poziția și a căzut ca o săgeată pe verticală, pentru că cele 400 de kilograme de pasageri care se aflau în hublou au compromis submarinul. Toți s-au înghesuit unii peste alții', a adăugat Martín.
'Imaginați-vă groaza, frica și agonia. Trebuie să fi fost ca într-un film de groază'.
Din cauza adâncimii și a lipsei atât a luminii naturale, cât și a electricității, grupul s-ar fi aflat în întuneric total în timp ce se scufunda spre fundul Atlanticului, a spus el.
'În această perioadă de timp își dau seama de tot. Și, mai mult decât atât, în întuneric total. Este dificil să îți faci o idee despre ce au trăit în acele momente. După acele 48 de secunde sau un minut ... are loc implozia și moartea subită instantanee', a spus el.
Martin a comparat implozia cu 'perforarea unui balon' și a spus că nu a fost cauzată doar de adâncime, ci de creșterea bruscă a presiunii în timp ce submarinul cobora ca o săgeată.
Submersibilul a pierdut contactul cu nava-mamă după aproximativ 105 minute de scufundare și la aproximativ 400 de mile în largul coastei Newfoundland din Canada.
Paza de Coastă a SUA a confirmat moartea victimelor patru zile mai târziu, iar o anchetă privind implozia este în curs de desfășurare.
Pe 18 iunie, submarinul OceanGate a fost lansat în jurul orei 8.00 în Oceanul Atlantic, deasupra locului unde a naufragiat Titanic.
Cei cinci pasageri au început să coboare în timp ce Rush pilota nava. La ora 9:45, acesta a pierdut contactul cu nava-mamă, Polar Prince.
OceanGate Expeditions a avut nevoie de opt ore pentru a raporta submarinul dispărut la Paza de Coastă a SUA după ce a pierdut contactul.
Acest lucru a dus la un răspuns internațional masiv pentru salvarea celor cinci pasageri. Nave de pe tot globul au început să se deplaseze pentru a ajuta la căutarea submarinului dispărut, în timp ce orele și oxigenul estimat se scurgeau.
Câteva zile mai târziu, s-a anunțat că cele cinci persoane aflate la bordul submarinului ar fi murit în urma unei probabile implozii.
De asemenea, s-a dezvăluit că un sistem de monitorizare al Marinei SUA a detectat un posibil sunet de implozie în timpul coborârii - dar eforturile de căutare au continuat.
După ce s-a anunțat moartea celor cinci pasageri, s-a dezvăluit ulterior că resturile submarinului care a făcut implozie au fost găsite în apropierea locului unde se afla Titanicul.