Salonul Auto de la Geneva este eco. Producatorii nu mai vor sa polueze
Viitorul este verde. Asa sustin, la unison, producatorii prezenti la Salonul Auto de la Geneva. Cu totii incearca sa-i convinga pe clienti ca un model electric sau hibrid este cea mai potrivita alegere.
Electrice sau hibride, automobilele prezentate la Salonul Auto de la Geneva au un numitor comun: preocuparea pentru mediu.
Honda a dezvelit Jazz Hybrid, dotat cu un sistem hibrid paralel si capabil sa atinga o viteza de 180 de km pe ora, iar cei de la Toyota au anuntat ca lucreaza la cinci automobile ... verzi.
Creat de inginerii de la Renault, noul Twizy ZE a fost gandit pentru marele public. Cu un pret de pornire de 9.500 de dolari, masina are o autonomie de 155 de km si o baterie care se incarca in trei ore si jumatate.
Mercedes in schimb a prezentat conceptul F-Cell, un vehicul care foloseste celule de combustibil pe baza de hidrogen. Cu un consum de 3 litri la 100 de kilometri, automobilul ar putea fi produs in serie in 2015.
Fabricata de un consortiu germano-francez, Mia are sub capota o baterie de 230 de volti care dureaza trei ore si atinge o viteza maxima de 110 km pe ora.
BMW si Peugeot-Citroen si-au dat mana pentru a produce componente hibride. Cele doua companii vor investi 100 de milioane de euro incepand din 2014.
Cei de la Cadillac sunt insa de parere ca va mai trece ceva timp pana cand tehnologia electrica va fi accesibila oricui. Pana atunci, au dezvelit Urban Luxury Concept, masina dotata cu un sistem hibrid de propulsie ce include un motor turbo pe benzina si o transmisie cu dublu ambreiaj. Modelul nu va intra insa in productie.
Salonul Auto de la Geneva isi va inchide portile peste o saptamana.