Expozitie inedita de masini de epoca! Afla aici povestea colectionarului!

×
Codul embed a fost copiat

Cateva decenii reunite sub acelasi acoperis. Se intampla in apropierea Beijingului, unde un colectionar pasionat si cele 170 de masini ale sale dau prima data piept cu publicul.

Lou, barbatul care si-a dedicat viata zeului-automobil a cheltuit milioane de dolari, insa nu regreta nici macar un cent. Acum, odata cu implinirea a 60 de ani de la fondarea Republicii Populare Chineze, a aranjat in sfarsit o expozitie cu vehicule "made in China".

Banii. Cel mai important lucru sunt banii. Cat timp ai bani, totul va fi bine. Am fost norocos sa am sprijinul guvernului local, pentru ca nu mi-am permis sa platesc pentru inchirierea muzeului.
Lou Wenyou, colectionar
Anii '90 l-au prins pe Lou milionar. Barbatul, dintr-o provincie din nord-estul Chinei, tocmai isi gasise un hooby extrem de costisitor: masinile de colectie. Transformat intr-un adevarat fanatic odata cu trecerea anilor, Lou a cheltuit peste patru milioane de dolari pe cele 170 de masini pe care le-a adunat din intreaga lume. Acum, la 57 de ani, isi indeplineste in sfarsit visul de-o viata: sa isi expuna comorile intr-un muzeu.

In acelasi muzeu au incaput si Rolls-Royce-urile rusesti din lemn ale lui Lenin, dar si decapotabila lui Mao, folosita la inspectii militare. Motocicletele au fost folosite de armata germana in Al Doilea Razboi Mondial. Printre favoritatele proprietarului se numara un Gaz-69, o masina ruseasca din timpul razboiului.

Pentru fiecare dintre exemplare, chinezul a fost nevoit sa faca sacrificii. Dupa ce si-a cheltuit toti banii, a inceput sa imprumute mii de dolari de la rude, devenind din aceasta cauza oaia neagra a familiei. Nu regreta insa nimic: "Acum, masinile sunt vazute ca un mijloc de transport. Cand eram tanar, cele mai tari profesii erau fie doctor, fie sofer. Daca ajungeai sa conduci o masina, puteai fi foarte mandru de tine insuti."

Citește și
Masinile retro: lectii de istorie pe patru roti
Masinile retro: lectii de istorie pe patru roti
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Asta si-a zis probabil si guvernul chinez, in urma cu multi ani. Cand mai erau doar 14 luni pana la aniversarea primului deceniu de la fondarea Republicii, guvernul a ordonat fabricii de masini numarul unu din tara sa produca primul autovehicul pentru parada.

Extrem de presati, muncitorii au cumparat un Chrysler, l-au dezmembrat, au revopsit fiecare particica si apoi au recreat o copie exacta. Pe 1 octombrie 1959, 10 astfel de masini defilau la parada, iar modelul avea sa devina, ironic, prima masina "made in China".

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Parada de masini de epoca in Bucuresti!
Parada de masini de epoca in Bucuresti!

Incet, dar sigur. Asta pare sa fie deviza masinilor nascute in epoca interbelica, acum 70 de ani. Desi unele prind inca suta de kilometri pe ora.

Masinile retro: lectii de istorie pe patru roti
Masinile retro: lectii de istorie pe patru roti

Au atras sute de priviri admirative iar proprietarii lor s-au umflat in pene, ca inca mai au o mandrete la casa. masinile de epoca au fost vedete fara rival ale festivalului "Clujul de alta data".

Vezi mai multe imagini de la raliul masinilor de epoca
Vezi mai multe imagini de la raliul masinilor de epoca

Desi au participat doar 25 de masini, iar unele dintre ele nu erau de epoca, toti cei care au participat la aceasta competitie au fost declarati castigatori.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele
Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele

A dat norocul peste un român care a câștigat, joi seara, premiul cel mare de la Loto 6 din 49.