Cel mai recent film al regizorului Florin Șerban, în cinematografe din 5 decembrie
După „Eu când vreau să fluier, fluier”, distins în 2010 cu Ursul de Argint la Festivalul de la Berlin și „Box”, câștigător al premiului FIPRESCI în 2015 la Karlovy Vary, regizorul Florin Șerban propune un nou proiect, „Dragoste 1. Câine”.
Filmul va avea premiera pe 5 decembrie la Cinema „Elvire Popesco” din București și va fi proiectat pe parcursul lunii decembrie în cinematografele bucureștene și în țară.
„Dragoste 1. Câine” a obținut anul acesta două premii la Festivalul de Film de la Sarajevo – Premiul ART CINEMA acordat de Rețeaua Cinematografelor de Artă din Europa (CICAE) și Premiul Cineuropa, acordat pentru calitatea artistică.
Cu Cosmina Stratan și Valeriu Andriuță în rolurile principale, filmul explorează profunzimea emoțiilor trăite primar, organic, în dragoste. În alte roluri: Florin Hrițcu, Vitalie Bantaş, Mihaela Măcelaru.
Regia, scenariul și montajul au fost realizate de Florin Șerban, director de imagine a fost Marcin Koszalka, unul dintre cei mai importanți directori de imagine și regizori polonezi ai momentului.
Scenograf a fost Mihaela Poenaru, muzica a fost compusă de Pauchi Sasaki – o tânără compozitoare de origine japoneză, iar sound designul a fost semnat de Michal Fojcik.
„Dragoste 1. Câine” este povestea de dragoste viscerală între un pădurar solitar și o femeie abandonată în pădure. O poveste izolată în timp și spațiu, care explorează iubirea izvorâtă din frică, furie și posesivitate. Frica izvorâtă din stomac și legăturile ei cu dragostea.
Frica și vulnerabilitățile unei relații care se desfășoară în sălbăticie, departe de oameni, unde binele și răul capătă proporții supradimensionate. Un film în care natura și izolarea invită la contemplare, profunzime a emoțiilor și dimensiuni umane contrastante.
„Dragoste 2. America”, al doilea film din trilogia „Dragoste”, va intra în cinematografe în 2019, iar cel de-al treilea film este încă în stadiu de idee.
Filmele din această trilogie sunt independente unul de celălalt, au în centru câte un cuplu și ilustrează trei feluri de a iubi: o dragoste primară, care gravitează în jurul fricii venite din vintre, apoi povestea unui amor cerebral și o dragoste care consumă, despre o aventură a tinereții.