(P) Toneli lansează ouăle Bio
Din punct de vedere denumire, atât “bio” cât și “organic” sau “ecologic” semnifică același lucru.
Vorbim despre niște produse care, potrivit OMS – Organizația Mondială a Sănătății, sunt fabricate prin procedee tradiționale, eco-friendly, fără a se utiliza agenți chimici, organisme modificate genetic, fertilizanți, pesticide, stimulatori de creștere, hormoni, antibiotice etc.
Nu există o denumire oficială acceptată și adoptată pentru aceste produse pure la nivel global, ci mai degrabă denumiri zonale sau locale, la nivel de țară. Astfel că vom întâlni termenul de „organic” în USA, Canada, Anglia și „bio” în Franța, Germania, Italia.
Conform regulamentelor pentru agricultură adoptate de România - termenul agreat este „ecologic” – agricultură ecologică (AE), ce presupune în cazul nostru fermă ecologică, cereale ecologice, furaje ecologice etc.
Aceste produse trebuie certificate de un organism autorizat care va atesta dacă modalitatea de producție a acestora respectă standardele ECO, conform legislației în vigoare. Tot lanțul de producție trebuie să fie certificat: terenul pe care este amplasată ferma, halele / fermele în care cresc păsările (fiecare adăpost trebuie să aibă un maxim de 3000 capete, să fie 6 capete/mp la interior și 4 mp/cap la exterior, etc.), furajul este și el certificat ecologic, ouăle la rândul lor sunt certificate ca produs ecologic. Apoi procesul de sortare și ambalare se realizează de către operatori certificați ecologic. Produsul final – oul ecologic – trebuie comercializat de către un operator certificat pentru agricultura ecologică și va vinde numai către clienți certificați pentru depozitarea și comerțul de produse provenite din agricultura ecologică. Fiecare etapă este certificată pentru agricultura ecologică, inclusiv dejecțiile care rezultă din fermele ecologice sunt valorificate către ferme vegetale certificate pentru agricultura ecologică. Dacă în lanțul de producție intervine un singur operator care nu este certificat pentru agricultura ecologică – atunci tot ce este făcut anterior se declanșează și este sancționat operatorul care a făcut tranzacție către cineva care nu este certificat.
Produsele bio în general sunt percepute ca fiind naturale, mai nutritive și automat benefice pentru sănătate. Atenție, nu neapărat se poate spune că produsul bio este mai gustos sau arată mai bine decât produsul convențional! Nu acesta este neapărat principiul produsului bio! Aici primează partea de „sănătate și siguranța alimentației”. Pe de altă parte, a nu se confunda bio cu natural și natural cu bio ... pentru „natural” sau „100% natural” cum vedem pe multe etichete la raft, nu există încă legislație și nici autorități care să certifice acest claim, care rămâne un simplu statement asumat sau nu de producatorul respectiv!
Despre ouăle bio Toneli putem spune simplu că avem întrunite toate condițiile posibile astfel încât să oferim consumatorului un produs curat, sigur, neafectat în vreun fel de tot ce înseamnă mediul extern și cu siguranță savuros atunci când este gătit corect, adică poșat sau fiert și nu prăjit în ulei.
Precizăm că ouăle ecologice le deosebim la raft de celelalte prin faptul că au inscripționate pe ele codul 0 – exemplul nostru : 0 RO DB 023 .
Referitor la nivelul de preț al ouălor bio, este normal ca acesta să fie la un preț mai ridicat decât celelalte ouă având în vedere că prețul de cost este aproape dublat. Noi nu vom veni cu prețuri duble pentru a lăsa consumatorul să se bucure de binefacerile acestui produs considerat de mai toți nutriționiștii „alimentul perfect”.
Toneli a demarat un proiect foarte ambițios pe trei ani în care investește peste 11 KK euro în construcția de ferme bio ce vizează o producție de peste 30 KK ouă anual. Avem convingerea că ne vom surprinde plăcut deopotrivă clienții și consumatorii atât prin calitatea produsului, cât și prin design -ul solar propus, oarecum revoluționar în categorie.
Piața de consum de ouă este cotată în acest moment la aproximativ 5 miliarde de ouă, din care doar 2 miliarde provin din producția în ferme, restul fiind producție individuală (gospodării). Toneli Holding, cu 400 de milioane de ouă vândute anual, este liderul pieței și deține aproximativ 30% din volumul de ouă comercializat în Modern Trade. Toneli este singurul jucător din piața autohtonă ce acoperă toată plaja de categorii de ouă – cod 3 (baterii îmbunătățite), cod 2 (sol) , cod 1 (free range), cod 0 (bio /ecologic) având și două game speciale: Ovital – ouă funcționale îmbunătățite cu Omega 3 și respectiv Seleniu și Kids – ouă speciale pentru copii provenite de la găini hrănite cu cereale nemodificate genetic.
Anul acesta Toneli a venit cu trei mișcări importante pe piața de profil:
1. a relansat produsul Kids, pe care l-a trecut din producție la sol în producție free range;
2. a pornit producția de ouă free range albe (singurele din piața RO) și va lansa produsul caserolă de 10 ouă albe M&L;
3. a pornit proiectul bio sub care va lansa două produse: cofraj de 20 ouă S și caserola de 10 ouă M&L.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.