(P) Andreea State, Nestlé: Gen A prețuiește timpul personal, echitatea și diversitatea
20 de studenți din ciclurile de licență și masterat din România au început pe 7 iulie programul de internship plătit Summer’s Cool în cadrul Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume.
Andreea State, Head of Commercial Development Nestlé Nutrition& Dairy South East Europe, are câteva informații interesante despre unul dintre cele mai longevive proiecte de dezvoltare profesională care reunește, anul acesta, peste 100 de tineri din cele cinci hub-uri de business ale companiei:, Bulgaria, Croația, România, Serbia și Ucraina.
- Summers Cool a ajuns la ediția a 8-a, ceea ce înseamnă o trecere de la Gen Z la Gen A, la participanți. Care ar fi diferențele între generații?
Reprezentanții Gen Z au intrat recent în câmpul muncii, sunt independenți, competitivi, preferă comunicarea deschisă și au o afinitate pentru companii sustenabile și responsabile social. Locul de muncă este important, însă ei delimitează foarte clar identitatea profesională de cea personală. Preferă echilibrul între viața profesională și cea personală. Acestea sunt cele mai evidente diferențe: prețuiesc timpul personal, echitatea și diversitatea, valori clare pe care le comunică deschis, în timp ce generația anterioară miza pe reziliență și un sentiment de apartenență la locul de muncă. Dar echilibrul între viața profesională și cea personală e căutat deopotrivă de ambele generații.
- Cum sunt tinerii, din punct de vedere al pregătirii profesionale, respectiv al capacității de învățare?
Tinerii sunt mult mai rapizi, flexibili și receptivi la nou, sunt tech savvy și au acces la platforme de învățare digitală și la resurse de cunoaștere doar la un click distanță. S-au născut în ani de inovație tehnologică, pentru noi telefonul era fix iar pentru ei telefonul e o extensie a mâinii, sunt conectați, activi în orice moment. Este un privilegiu și un chin în același timp, provocarea fiind să discearnă informația și să se conecteze cu adevărat la activități, la materii care nu le plac sau la job.
- Care sunt lucrurile/informațiile/principiile la care tinerii rezonează cel mai bine, respectiv cel mai puțin?
Am participat la forumul celei mai mari asociații studențești AIESEC, am interacționat cu studenții din ediția Nestle Summer’s Cool 2024 și cred ca dorința intrinsecă, indiferent de generație, este aceea de a fi apreciați, de a avea succes și de a fi acceptați. Au nevoie să fie încurajați să încerce job-uri noi, să își învingă teama de eșec, să înțeleagă că nu există o rețetă a succesului pe care o vor primi de la părinți sau de la universitate, ci este o călătorie personală în care fiecare este dator să caute cu ce scop, rol sau job rezonează cel mai bine sau le aduce bucuria primului gând dimineața. Poate e mai greu pentru tinerii din ziua de azi tocmai din cauza accesului și al excesului de informații nefiltrate existente în online și adoptării AI, în timp ce totuși trebuie să păstreze și să cultive gândirea critică. Am încredere în tinerii și generațiile A și Z că vor găsi cele mai eficiente moduri de lucru astfel încât să câștige timp și echilibru în viața personală și mediul de lucru.
- Care ar fi cel mai important sfat pentru tinerii care caută un prim loc de muncă?
Să încerce în fiecare vara un job nou! Dacă programul universității le permite, să se angajeze încă din perioada facultății și la începutul unui job să-și ofere 3-4 luni să învețe despre job și daca după aceste luni e greu să găsească motivația zilnică, înseamnă că nu sunt locul potrivit pentru ei și atunci trebuie să schimbe ceva: job-ul, rolul, responsabilitățile, echipa, compania. Anii studenției sunt deschizători de drumuri și sunt pentru a căuta, a încerca și a găsi locul de muncă potrivit. Iar primul loc de muncă nu va fi niciodată ideal sau locul în care vor rămâne angajați, va fi doar primul loc de muncă unde vor exersa pentru prima data responsabilitatea unui program de lucru și vor fi remunerați pentru contribuția lor în cadrul unei echipe / companii.
Internship-ul plătit Summer’s Cool face parte din Inițiativa Nestlé Needs YOUth, lansată de Nestlé în 2013, ce are scopul de a sprijini tinerii în tranziția lor din mediul academic către o carieră de succes. Astfel, Nestlé oferă programe de internship și locuri de muncă pentru studenți sau absolvenți, dându-le oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile și de a câștiga experiență într-un mediu de lucru real.
Până pe 31 iulie, tinerii vor lucra timp de 6 ore pe zi, 4 zile pe săptămână, într-un format interactiv, susținut de peste 60 de profesioniști din companie: traineri, mentori și membri ai juriului. Programul include sesiuni dedicate unor arii-cheie de business – marketing, supply chain, vânzări, financiar, resurse umane, sustenabilitate și leadership – precum și o vizită de teren, alături de echipele de vânzări.
Acest articol este un material publicitar al cărui conținut a fost realizat în mod independent de o terță parte, fără răspunderea editorială şi sub supravegherea PRO TV S.R.L.