Rareș Năstase: Tramvai suspendat înseamnă, de fapt, o linie de tramvai scoasă

19-03-2018 15:02

Rares Nastase

Tramvaie cu podea joasă. Extrem de silențioase. Metrou sub și suprateran. Linie suspendată, legături rapide, rețea care acoperă întreagă Viena. 

Transport în comun care te face să renunți la mașină personală.

Străzi pe care parcarea e complet interzisă. Amenzi mari și serviciu de ridicare a autovehiculelor lăsate aiurea.

Șoferi responsabili. Dar și parcaje subterane. Multe. Publice și de reședința. Bine semnalizate.

Bulevarde fără ambuteiaje, cu trotuare degajate, indiferent de ziua săptămânii.

Clădiri cu fațade în culori complementare, unitate și coerentă urbanistică. Acces facil peste tot, oameni relaxați, fără nervi, agitație, stres.

Viena ocupă de ani de zile, primul loc, în lume, în privința calității vieții.

E atât de greu să ne facem viață ușoară?

E imposibil să implementezi soluții similare în București?

Sunt 10 ani de când am făcut un reportaj despre diferențele dintre cele două capitale. Decalajul rămâne uriaș - ei evoluează, noi batem pasul pe loc. Și ne afectează viața.

La noi parcă și termenul “suspendat” ajunge cu o altă interpretare, nu e o linie pe sus.  Tramvai suspendat înseamnă de fapt... linie de tramvai scoasă. Suspendată.

Vezi cazul Barbu Văcărescu - Băneasa.

Rămânem cu privitul și admiratul.

Ne suspendăm șansa la o viață normală. O normalitate atât de aproape de noi.

Sursa: Rareș Năstase